Vodeći pay-TV operatori u jugoistočnoj Evropi
formirali konzorcijum pod imenom "United Group". Grupu čine SBB, Telemah
Slovenija i BiH, Total TV i još 15 manjih firmi, sve u vlasništvu MiD Evropa
Partners. Specifičnu težinu ovoj grupaciji daće svojim uticajem i njen
savetnik, ex-ambasador SAD u Srbiji (K.Manter).
Nekoliko puta sam na ovom blogu pisao o potrebi i
neminovnosti konsolidacije tržišta (u ovom slučaju u pitanju je pretežno
tržište medijskih, TV sadržaja) i racionlizaciji poslovanja. Po prvim najavama,
sinergija servisa i jedinstvenog delovanja doći će do punog izražaja, pa je
rečeno da će i SBB uskoro ponuditi mobilne servise preko slovenačkog kompanjona
- operatora Telemah. Osim toga, mogu se očekivati i besplatni razgovori između
ex-Yu republika u kojima posluju pomenuti operatori. O tome da grupa sa 20-ak
miliona korisnika može povoljnije da ugovara nove sadržaje, nove kanale i da
vrši “razmenu” servisa, ne treba trošiti reči.
Napadnut je , dakle, ozbiljno ne samo TV biznis,
nego i drugi servisi koje pružaju operatori u Srbiji. Trendovi se moraju
pratiti, posao se mora ozbiljno raditi. Savremene telekomunikacije, današnje
tržište i današnji korisnici nisu ni nalik onima od pre 5 ili 10 godina. Stari
običaji i način rada, potpomognuti partijsko-burazerskim kadriranjem, bez
ozbiljne analitike, vode sve one sa takvim principim u sunovrat.
Нема коментара:
Постави коментар