U nekoliko svojih korisničkih paketa, norveški
Telenor (u Norveškoj, dakle) od sledećeg meseca ukida tarifiranje govorne
usluge. To isto je pre par meseci uradila i O2 Telefonica u Nemačkoj (besplatni
razgovori i SMS poruke). Telenorov direktor sektora za mobilne korisnike je
rekao da je to još jedan razlog da korisnici izaberu Telenor. Glavni izvor
prihoda i glavno opredeljenje operatora postaje mobilni broadband (u fiksnoj bi
bio fiksni broadband).
Ključna reč ovde je „izaberu“ – mora da
postoji mogućnost izbora koju operatori, ali i regulator, pružaju korisnicima!
Drugo, tarifiranje govorne usluge sam već nekoliko puta ovde na blogu
apostrofirao kao arhaičan pristup. Ali, ako je mogućnost izbora smanjena
odnosno konkurencija manjka, niko se dobrovoljno neće odreći vrlo isplativog vremensko-zonskog
tarifiranja razgovora niti će se truditi da bude inovativan. Ono što primećujem
– i u mobilnoj će se odreći tarifiranja u minutima, a kod nas u fiksnoj će još
ohoho da traje. Toliko o razvoju i evoluciji telekomunikacionog tržišta.
Нема коментара:
Постави коментар