13 јануар 2011

Ne okreći se na +39, sine

Gotovo cele protekle godine valjala se priča o prevarama preko mobilnog. Panika i famozni komšija koji je, odgovarajući na tobožnji propušten poziv, štetio 2000€. Vest je, ako sam nagooglao dobro, potekla iz hrvatskog MUP-a ili njihovog centra 112 (hitni pozivi). A onda se, preko Srpske, izgleda proširila i na naš MUP. Dobro je što MUP vodi računa o svojim građanima, ali čudno mi je u celoj priči što nigde nema operatora. Zar oni ne bi trebalo da oglase pre MUP-a? Korisnici se valjda njima prvo žale na račun, jeli tako? A čudno mi je i što se stalno i jedino pominje taj prevareni tip sa 2000€.

Računi su, dakle, enormni iako je famozni pozivni broj +39x iz Italije ili je nekako «produžena italijanska čizma»? Obično su veliki računi vezani za usluge sa dodatom vrednošću - brojevi 0900 npr., ali ti brojevi rade samo u lokalnim mrežama i koliko mi je poznato ne mogu se dobiti kao međunarodni poziv.

Druga nelogičnost je odlazni poziv koji ne može se da prekine?! Ko drži vezu? Ja koliko se ovo malo razumem u telefoniju, centrala pozivajućeg šalje signal za prekid veze ka centrali pozvanog kad pozivajući spusti slušalicu. Ne može nikakava nevidljiva ruka iz inozemstva da tu umeša prste. Ako pozivajući nije prekinuo vezu, što nije nemoguće, koliko li je trajala otvorena slušalica (na mobilnom!) da se napravi račun od par hiljada evra?

Ne kažem da nema prevara i da se one ne dešavaju u telefoniji, ali mnogo ima čudnih stvari u ovoj čudnoj priči koja se ponavlja. Uostalom, što da se javljate na propuštene pozive sa nepoznatih brojeva? Znate onaj grafit što su napisali Kolumbu za otkriće Amerike? I još nešto, dobro je što je Pera ovaj put na vreme otišao u policiju.

2 коментара:

Анониман је рекао...

Blackbery:
Sale, imam jednu pretpostavku, da je taj u inozemstvu aktivirao uslugu "Lovca" i definisao ga tako da korisniki koji zove ne može da raskine vezu.

Saša Stamenković је рекао...

Anonimni Blackbery,

sviđa mi se kako razmišljaš! Odlična pretpostavka!

A da ja pretpostavim da sa takvim razmišljanjem nisi napravio neku karijeru, a? Šalim se, izvini. Znam otprilike koji profil stručnjaka ovo može da zna.

Samo nisam siguran da vremenska komutacija omogućava ovakvo držanje veze, IP telefonija sigurno ne. A međunarodni poziv mož' da dođe ili preko međunarodne centrale ili je VoIP poziv.
ne kažem da sam u pravu, ja nisam neki ekspert za komutaciju (a nisam ni za drugo).

Jedno je sigurno, ovo nije nikakva misterija i sigurno postoji pravi odgovor.