21 јун 2013

Inovacija i transformacija



Redovni i da kažemo dugogodišnji čitaoci mog bloga mogli su do sada da primete da u svojim tekstovima često potenciram i naglašavam važnost biznis strane našeg posla. Sa ovoliko godina bavljenja telekomunikacijama smatram da tako mora i tako treba. Tehnologija napreduje i “ruši” stare navike, stari način rada, planiranja, pružanja servisa. Ja sam se, kao mladi inženjer željan dokazivanja, baš “ložio” na tehnologiju i stoga razumem mlade kolege koji u svom zanosu novim tehnologijama žele sve da probaju i uvedu u mrežu. Problem je ako stvarno imaju odnosno dobiju priliku da to urade, a to se dešava ako poslovno i životno nezreli zađu u menadžerske vode. Nije sreća u promiskuitetu sa tehnologijama!

Najbolji tekst koji sam danas pročitao na Netu kaže upravo da tehnolozi moraju da prestanu da govore toliko o tehnologijama i da je vreme da počnu da govore i o biznisu! Svaki CIO (Chief Information Officer -direktor za IT poslove) mora istovremeno biti i Chief Innovation Officer – direktor za inovacije, a svaki CTO (Chief Technology Officer -direktor za tehnološke poslove ili tehnički direktor) mora biti i Chief Transformation Officer – direktor za transformaciju kompanije! Ovo je po meni fenomenalno i suštinski, jer bez inovacija i usklađene i adekvatne transformacije poslovanja nema napretka nijedne kompanije! Vaši proizvodi i usluge neće biti prepoznatljivi, diferencirajući i pravi - vaša prodaja neće rasti!
Dakle, suština je da CIO i CTO budu usmereni na tehnologije koje obezbeđuju i osiguravaju uspešan biznis kompanije! Koje prave razliku! Drugim rečima, CIO i CTO sami po sebi prave razliku među kompanijama. Ne odnosi se ovo samo na telekomunikacione kompanije, već i na sve druge tehnološke kompanije.  

Tehnologija je nešto što omogućava biznis, ne sama i biznis sam po sebi. Mora da donosi korist i održivo poslovanje. U tom smislu podsetiću na “čuvenu” rečenicu sa mojih prezentacija: “FTTH tj. optika do kuće sama po sebi ne znači ništa”. IT sektor u kompaniji je važan jer mora da obezbedi neophodne i prave podatke za menadžere koji odlučuju, za generalne direktore i ostale direktore (različitih sektora) u kompaniji koji, pre svega, upravljaju rizicima. Naravno, IT sektor brine i o bezbednosti tih podataka. Podaci o rizicima i uticaju na biznis kompanije su vitalni. Lideri znaju šta da rade sa tim podacima, znaju da nije potrebno samo uložiti velike pare u investicije, nego se valja okrenuti i troškovima i dinamici poslovanja. Šta je dinamika poslovanja? Rekoh već, znaju lideri! Ako ih u vašim kompanijama ima, onda ste srećni, ako ih nema, teško će se i probiti od mediokriteta koji su se uvezali da vladaju, a kompanija će tavoriti i stagnirati. Dakle, ako ih nema - naje...ugasili ste ga na duži rok!

Zapamtite, inovativnost i transformacija! Realno, po mom iskustvu – nikome ovde danas to ne treba! Zašto? Oni koji odlučuju, uglavnom nisu iz te priče i odgovara im status quo. Ali neće to moći zauvek, zato ne odustajte! Jednoga dana neko će morati nešto da uradi da ova zemlja počne da liči na normalnu.

P.S.: Posle oktobarskih "promena" gospođa Arežina-Simonović na jednom mitingu tadašnjih gubitnika, a danas pobednika, reče: "Vratićemo se i je#$&emo im majku!" Ja sam se tad slatko nasmejao na to, ali stvarnost je pokazala da je to moguće. Vratili su se, ali im nisu...ono, jer "svi smo naši". Ja sam taj bizarni momenat, eto, zapamtio i stalno mi se vraća u pamet. Ovo je priča da treba verovati, ne gubiti nadu, raditi na sebi, ne odustajati i opstati! Jer, ipak se okreće! 

Нема коментара: