Britanski Vodafone kupuje španskog
kablovskog operatora "Ono" za čak 7,2 mlrd €. Ovo je druga velika slična kupovina
Vodafona na tržištu zapadne Evrope. Prva je bio, podsetite se, Kabel
Deutschland. Operator "Ono" je triple-play provajder koji trenutno ima 1,9
miliona pretplatnika i savremenu NGN DOCSIS 3.0 mrežu sa povezanih 7,2 miliona
domaćinstava (41% španskog tržišta). Kažu da je "Ono" u svoju mrežu investirao oko 7 mlrd € od 2007. godine.
Šta je kupio
Vodafone za zaista velike (ja bih rekao preterano velike) pare? Isto ono što je
kupio Telenor u Srbiji onomad. POTENCIJAL TRŽIŠTA! Šansu, dakle, vide u bar 5
miliona potencijalnih korisnika. Plus, sinergija prodaje fiksnih i mobilnih
usluga. Plus, kao što sam pomenuo i što nedostaje domaćoj „udavači“, moderna
NGN mreža!
S obzirom da
Vodafone zajedno sa francuskim Orange-om radi na projektu izgradnje FTTH mreže,
gde su već povezali preko milion domova, procenili su iz Vodafona da će im ova
akvizicija uštedeti na daljim ulaganjima u FTTH i doneti brži obrt kroz
sinergiju tzv quad-play servisa (govor, Internet, TV, mobilni). Naravno, oni će
sa Orange-om nastaviti sa FTTH u mestima koja nisu pokrivena mrežom koju je
izgradio "Ono". Inače, Orange i Vodafone su u Španiji planirali zajedničko
ulaganje u FTTH mrežu gde je do 2017. godine trebalo da pokriju oko 6 miliona
domaćinstava u 50 gradova. Sada će se strategija očigledno malo promeniti.
Drago mi je da su mobilni operatori shvatili da bez
fiksnih/kablovskih „dodataka“ teško mogu da opstanu. Kome se ova moja formulacija ne dopada - ukrupnjavanje telekomunikacione scene je neminovno za održiv biznis. Fakat je da prihodi u
mobilnoj osetno padaju i da velike zarade nema, uloženo je teško vratiti a valja ulagati dalje, u 4G/5G tehnologije.
Odakle?
Koliko god da je
i prodaja paketa „lutrija“, jer niko sa sigurnošću ne može da predvidi odziv korisnika, ipak je za mobilnog operatora
najsigurnije da ima fiksnu alternativu. Smiješano lakše se prodaju, da
parafraziramo Njegoša. Ali, i to treba znati, no to je neka druga tema! Da
zaključimo predmetnu temu: mobilni operatori će teško održati svoj biznis u
budućnosti ako se ne upletu i u fiksni broadband. Fiksni broadband odnosno moćna
pristupna mreža (backhaul) je ključni deo buduće heterogene mobilne mreže.
Нема коментара:
Постави коментар