Od 1. avgusta
Telekom Srbija menja tarifnu politiku i podiže cenu mesečne telefonske
pretplate. Ko je plaćao račune u okviru dosadašnje pretplate, sa ovim novinama
praktično nije dobio ništa osim povećanja cene pretplate, a takvih je prilično. Ima
doduše pogodnosti u izboru BOX paketa, a box je, znate, plemenita veština.
Promena tarifne
politike je na neki način revolucionarna, a objasniću i zašto.
Posle dugog niza
godina (mislim oko 25) nema više perioda jakog i slabog saobraćaja, odnosno
perioda kad se telefoniralo 50% jeftinije. Drugo, cela Srbija postaje jedna jedinstvena tarifna
zona – cena lokalnog poziva izjednačena sa cenom međugradskog, svejedno je da
li ćete zvati komšiju ili npr. rođake u Vranju, Užicu ili Subotici. Treće, nema
više famoznih impulsa, tarifiranje je (i zaokruživanje) na 1 minut. Uz
pretplatu, koja poskupljuje za oko 30% (na 659 dinara sa pdv), imate uključenih
150 minuta razgovora, sve preko toga se plaća po ceni 1,20 dinara/min. Pozivi
ka mobilnom za sve mreže koštaju 8 din/min.
Kad je reč o impulsima, njih odavno nema. Ne znam da li ih je neko video na telefonskim računima u prethodnom periodu? Moglo je i bez njih. Zašta li su neki ljudi odlično plaćeni, ali to nam nije tema.
Pre par godina,
RATEL je pokušao da obrazloži poskupljenje, Telekom se branio da je praktično
odlukom regulatora nateran na poskupljenje (podsetite se). Sve se dešavalo otprilike pred
ondašnji tender za prodaju Telekoma. To naravno tada nismo znali, istorija je
pokazala da je tendera bilo nekih 6 meseci posle poskupljenja. E sad, neki kažu
da se istorija ponavlja, a ja mislim da to važi samo za ponavljače.
RATEL je ovoga
puta „namestio” Telekom da se pravda, potpuno mi je nejasno zašto su prihvatili:
"Korigovanje cene mesečne pretplate fiksne telefonije sa 516 na 659 dinara sa PDV posledica je tržišnih uslova koji su se u velikoj meri promenili od poslednje korekcije u 2011. godini, saopšteno je danas Tanjugu u Telekomu Srbije."
Ja sam do sada N
puta kritikovao slična, da ne kažem kakva, objašnjenja. Ovo... boli! Ni RATEL ne
bi bolje. Bolje bi bilo bez ovakvog pravdanja, jer većini je u ovoj zemlji sve
odavno jasno, pa i to da je “jedino” domaća telefonska pretplata među najnižima u regionu. Koji
su to “tržišni uslovi” zbog kojih se cene koriguju naviše? Može li se to korektno tehno-ekonomski objasniti?
Bez onođenja u mozak!
Ali malo je
bilo jednom, a kod nekih možda i prođe:
"Osim toga, Telekom Srbija ne uslovljava potencijalne korisnike fiksne telefonije da se prethodno pretplate i na drugu uslugu, što je stvar izbora u ovom slučaju, objašnjavaju."
I još jednom, jer Srbi uglavnom imaju problem sa matematikom (koj će gi broji tolki impulsi):
"Uvođenjem minutnog tarifiranja korisnici će jednostavnije i lakše moći da kontrolišu potrošnju,...”
Nema
prijateljstva bez otvorenosti i iskrenosti, vreme je možda za produbljivanje
prijateljstva. Imamo prijatelje – Imamo i glavu za razmišljanje! I na kraju da
kažem, ako ste revoltirani ovim poskupljenjem, gledajte u RATEL, ne u Telekom! A posle poskupljenja znate šta sledi!
4 коментара:
Zaokruzivanje na minut je uvedeno zbog nas, da bismo lakse vodili evidenciju. Prijateljski, nema sta.
Mogli su barem da dodaju dodatne usluge gratis, tipa identifikacija poziva...
Kao sto rece @Predrag,bar su mogli da ove najosnovnije "dodatne" usluge ponude besplatno a ne da placamo za nesto sto svi normalni operateri sirom sveta daju gratis i utrkuju se ko ce vise usluga da ponudi korisnicima!
Mislim da je ovo prijateljstvo gde samo Telekom ima korist,a nas kao korisnika sve je manje u toj racunici i u tom prijateljstvu!
Sramota!
Prebacivanje odgovornosti na druge je kukavički potez i ne priliči kompaniji renomea Telekoma. Ovaj rebalans tarifnog sistema je nešto što kasni cca 7-8 godina i dobro je što se dogodio. Modernizacija tarifnog sistema je dobra i za Telekom i sasvim je OK da Telekom izađe javno sa saopštenjem. Sad, to što je ono moglo da bude daleko bolje napisano - druga je stvar... ;)
Постави коментар