08 мај 2009

Različiti zbog ekvivalentnih

Na inicijativu kolege koji je svojim viteštvom nesvojstvenim ovom vremenu i podneblju zaslužio da napišem post o njegovoj dilemi :

Telekom je objavio da je broj ptp na kraju 2008 bio tačno 2.995.223, a RATEL je u prezentaciji o svom izveštaju o radu od dana 24.04.2009. godine na 16-oj strani objavio da je broj fiksnih pretplatnika 2008. dostigao 3.085.000. Moj drug me je pitao šta mislim otkud razlika, jer Telekom je trenutno jedini fiksni operator.

Evo mog (javnog) obrazloženja: Primetno je da je cifra u RATEL-ovom izveštaju verovatno zaokružena, ali jasno je da je razlika od 90.000 ptp prevelika. Verujem da je u pitanju obračun tzv. ekvivalentnih priključaka i da se RATEL-u, kao cifra, više dopada. Ovo znači da su npr. ISDN bazni korisnici (2B+D) brojani 2 puta, a po istom običaju su verovatno i primarni ISDN korisnici (30B+D) brojani 30 puta. Telekom sigurno nije imao razloga da smanjuje broj pretplatnika i ako sam ja u pravu (a mislim da jesam), takav pristup obračuna broja pretplatnika je ispravan. Jedan bazni ISDN pretplatnik iako raspolaže sa 2x64k kanala je (samo) jedan pretplatnik.
Možda sve ovo i nije mnogo bitno, ali bitno je da ima ljudi koji i to prate i registruju. Podržavam i pozdravljam ! A pozdravljam i objavljivanje izveštaja regulatora, koji bi trebalo da budu češći, temeljniji i sa više analitike. Čestitam RATEL-u na ostvarenoj dobiti (str. 22 prezentacije), ali bi valjalo da ubuduće ona bude manja ako hoćemo da nam telekomunikacije napreduju. Ovde izuzimam plaćanje licenci, a voleo bih i da su prikazali strukturu svog prihoda.

P. S. : Na neki način, razlog za pojavu ovog bloga su bili, između ostalog, i ekvivalentni priključci. Ali ta priča svojevremeno nije nikog (za)interesovala. Zato su ostale priče postale javne, pa ko voli – prijatno čitanje ! Raduje me što sve više pametnih ljudi prati ono što ja ovde pišem.

Нема коментара: