Malo evropske broadband statistike s polovine 2010. godine (izvor: OECD): 29% broadband konekcija u EU ima brzine protoka minimum 10 Mbps, a penetracija broadbanda je 25,6 ptp na 100 stanovnika. Radi podsećanja - 2009. godine 15% BB korisnika imalo je brzine iznad 10 Mbps, a penetracija je bila 23,9 ptp na 100 stanovnika. Mobilni broadband zabeležio je godišnji rast od 45% i sada ima čitavih 6 ptp mobilnih “modema” (usb donglića) na 100 stanovnika EU.
Očigledno je da se radi na kvalitetu broadbanda, a naročito na povećanju brzine protoka. Osim ovih sirovih podataka koje volim da zabeležim na ovom blogu, ono što mi privlači pažnju je zastupljenost mobilnog broadbanda u EU. Malo, izuzetno malo, ali to su trenutne navike i potrebe stanovnika EU i to treba imati na umu.
Tehnologija svakako više nije problem, problem je u komercijalno-marketinškoj sferi. Neko ipak treba da kupi magične tehničke drangulije, a i mobilni telefon je relativno nova igračka koja se stalno inovira. Ponuda je ogromna, raznolika i kupci ne znaju šta je zaista vredno njihove pažnje i novca.
Povećanje brzine nije nešto sa čim operatori mogu da zadovoljavaju korisnike do u nedogled. Ne treba svakome veća brzina protoka, a od nekog trenutka, povećanje broja Mbps deluje kao čista egzibicija. Dobra i korektna cena ili pristupačni i pogodno formirani paketi usluga su nešto što je mnogo bolje i za korisnike i za operatore. Komfornost usluge i dobar osećaj korisnika (QoE)! Možda ovo što sam napisao ima nekog smisla, a možda i nema... Svetu se ionako ne može ugoditi.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
2 коментара:
Pošto si načeo temu šta će operateri sa daljim ponudama Interneta sa flat tarifom da kažemo koju kratku.
Pitanje šta će jer to više ne donosi nove korisnike generički, lako već se boriš da ih sačuvaš i uglavnom imaš nove i nove CAPEX investicije za to isto !
Taj biznis model počinje da se klima jer video produkcija, OTT operateri i "gadget & aplication" globalnih igrača (Apple, Google, Microsoft, Samsung) ozbiljno drmaju taj biznis case na dalje.
Sa time će se tek suočiti mobilni operateri koji su navikli na laku lovu u generičkom rastu zahvaljujući ključnoj njihovoj osobini mobilnosti i znatno većoj target bazi korinsika po jednom čoveku svih godina a ne po familiji/stambenoj jedinici.
Ovo je za posebnu temu vlasniče bloga !
Moj drug Vladan:
Odavno mi leži negde u nekom docu tema o OTT video biznisu, a na da-ne-kažem-šta mi idu naklapanja raznoraznih mobilnih stručnjaka o gledanju televizije na pametnom telefonu ili tabletu dok ideš pametnom ulicom koja nema nijednu banderu, rupu, kučeću kaku i slično.
Spremam serijal tema o novim mobilnim tehnologijama, nadam se da ću istrajati.
Malo ljudi srećem koji razmišljaju o tome u šta i kako treba ulagati. A i što bi kad pare nisu njihove i niko ih ne pita ni za šta ni koliko troše. Oni koji bezobrazno troše - prosperiraju, oni koji nisu znali "efikasno" da troše tuđe pare - pišu po blogovima.
Постави коментар