10 мај 2011

Da li je analitičnost na ceni?

Koliko telekomunikacione kompanije i servis provajderi koriste analitiku da bi unapredili svoje poslovne procese, smanjili troškove, pridobili nove korisnike? Da li npr. znaju koje tipove mobilnih aparata imaju njihovi korisnici, kakve su im navike, koliko vremena provode na Netu, kakva im je struktura i raspodela saobraćaja, šta je to što tržište traži i za čim i gde postoji potreba, kakav je efekat primenjenog tehničkog rešenja, servisnog modela i cenovnika?

Po onome što ja pratim po svetu, podaci za mobilne korisnike koji se mogu analitički pribaviti su daleko precizniji i upotrebljiviji “lokalno” u odnosu na podatke iz fiksne telefonije ili Interneta. Time se omogućava da se mobilni korisnici bolje “targetiraju” od strane njihovog operatora odnosno servis provajdera. Analitika bi trebalo da bude obavezni deo strateškog planiranja, ali mora da bude i obavezni deo završetka implementacije i primene servisa odnosno tehnologije. Time se obezbeđuje dobra kontrola investicije i optimizacija mreže i biznis modela.

Ne znam kakva su iskustva kolega iz našeg podneblja. Hajde da ovim probam da isprovociram diskusiju za domaće i komšijske operatore i provajdere. Pitanje je, recimo, koliko se smisleno i sistematski radi u našoj branši? Ili, koliko se srlja u nove tehnologije?

Ajde ja prvi: Da je analitičnost na ceni, vi verovatno ne biste čitali ovaj blog.

5 коментара:

Evolution је рекао...

"Da li npr. znaju koje tipove mobilnih aparata imaju njihovi korisnici, kakve su im navike, koliko vremena provode na Netu, kakva im je struktura i raspodela saobraćaja, šta je to što tržište traži i za čim i gde postoji potreba, kakav je efekat primenjenog tehničkog rešenja, servisnog modela i cenovnika? "

Telenor zna tačno koji aparat koristi koji korisnik. Pre nekih mesec dana je targetirao samo iPhone korisnike sa SMS obaveštenjima da je primenio rešenje o ispravnoj identifikaciji dolaznih poziva.

Promocije u pre paidu npr.(*111#) se kreiraju na osnovu modela aparata (ukoliko aparat ima mogućnost korišćenja interneta (GPRS/3G/HSPA) ponudjeni će biti i MB u okviru promocije, ukoliko je u pitanju stariji model bez ove mogućnosti, SMS i voice saobraćaj će biti primarni) prosečne potrošnje saobraćaja (data/SMS/voice/3G video pozivi) u odredjenom vremenskom periodu i slično.

Efekat takvih kampanja je najuspešniji kod korisnika kod kojih je potrošnja minimalna jer se dobijaju najpovoljnije ponude/cene korišćenja servisa i najbrže uvećava njihovo korišćenje.

Pozdrav!

V0nk0 је рекао...

Long time listener, first time caller.
Malo juznije radimo sve. BI, data mining, campaing management, real time decision making, churn scoring/modeling, u name it, we got it.
Imaj u predvid da telekom kao industrija ima veoma dobar pogled na korisnika. kako to koristi, to je drugo, ali da, grdne pare se trose na analiticke sisteme.
ovde ide prica o lift/gain (data mining likovi znaju sta pricam), targetiranje po segmentima, pracenje trendova po svim segmentima (costs, network usage, customer behavior).
jebiga, industrija je kompetetivna. :)
pozdrav

Saša ST је рекао...

Wow, kakvi komentari dva očigledno stara čitaoca!

To se ovde traži: ljudi koji znaju šta čitaju i o čemu govore! To je cilj- da svi ponešto i saznamo i naučimo jedni od drugih!

Hvala, drugari!

Ovo južnije, V0nk0, je li to "ođe" ili "tuka"?

V0nk0 је рекао...

Tuka, naravno :)

V0nk0 је рекао...

"tuka" :)