30 март 2014

Kome će zvoniti, a kome zvečiti



Nije prvoaprilska šala, mada nije ni neka vest – napokon dočekasmo, otvorena je (ne svima!) mogućnost za prenos broja u fiksnoj telefoniji. I devet srpskih fiksnih operatora je dočekalo, mada, nemojmo se zavitlavati da je ovim uspostavljena potpuna liberalizacija domaćeg telekomunikacionog tržišta! Neozbiljno je (čak i nestručno) tvrditi tako nešto. Dobro je bar što se stvari dešavaju, makar i sa zakašnjenjem. Odgovornost zašto utakmica nije počela na vreme je, zna se, RATEL-ova!
Predstavnica Orion Telekoma odbila je u znak protesta da potpiše protokol, zbog „kvake” sa ADSL uslugom. Legitiman način da se ukaže da nešto ne valja. Direktor RATEL-a je rekao da se za to sa ADSL-om u slučaju prenosa fiksnog broja znalo već 2 godine i da se do sada niko nije bunio. Orion se, kanda, kasno setio. Ja se samo pitam da li je moguće da je regulator tu zbog samog sebe, a ne zbog učesnika na tržištu i korisnika, pre svega! Ne da čeka, nego da proaktivno deluje u cilju razvoja tržišta! A poznato je gde smo u Evropi i svetu!

Usput, znalo se i da oko pola miliona Telekomovih pretplatnika na zastarelim komutacionim  sistemima neće moći da koriste mogućnost prenosa broja. Za RATEL je i to normalno, kakve oni veze imaju sa nečijim korisnicima?! A umesto žaljenja i izvinjenja tim korisnicima, predstavnik Telekoma je odgovorno i slavodobitno izjavio:

"Bili bismo srećni kada bi neki od operatora ušao u mesto gde postoji analogni sistem i investirao u pristupnu mrežu i komutacione sisteme i tako učestvovao u ravnomernom razvoju države"

Dragi korisnici, mi bismo najviše voleli i jedva čekamo da vas preuzme neko drugi i u tom smislu sledi još jedna preporuka:

Takođe, kako je naveo, svaki korisnik koji prenese broj kod nekog kablovskog operatora, taj operator će mu preko pristupne mreže omogućiti telefonski servis, kao i sve druge dodatne servise televiziju, internet...

Dakle, direktor iz Telekoma „savetuje” svoje korisnike da, ako već žele, najbolje je da odu kod kablovskih operatora jer će tamo, pored telefonske, dobiti i ostale usluge tj. televiziju i brzi internet. Eto, nije problem u ADSL-u i paricama, lepo je čovek objasnio Orioncima.

Posle ovoga, sigurno je da će, sa preporukom direktora iz Telekoma ili ne, kablovski operatori „pokupiti” izvestan broj Telekomovih fiksnih pretplatnika. Orion i Telenor će se verovatno pretežno  „baciti” na biznis korisnike, preduzeća, kojima je promena broja telefona uvek bila “noćna mora”. RATEL će nastaviti da se hvali potpuno liberalizovanim tržištem, a Telekomu preostaje da pronađe način da nadoknadi eventualno izgubljeni prihod od prenetih brojeva iz fiksne. Nadajmo se kao korisnici, ne povećanjem cena! Prilika za inovativnost i prilika da se vidi koliko vredi 500 dinara!

6 коментара:

Vladan је рекао...

I najvece nevinasce u svemu tome, Telekom nam nacionalni.

Sloba Marković је рекао...

Meni je i dalje fascinantno da Telekom ima više od pola miliona korisnika koji su priključeni na "zastarele centrale", pa neće moći da uđu u sistem prenosivosti... Pa gde je ta pametna mreža, sunce mu... ;)

Unknown је рекао...

Evo ja sam htela odmah da prenesem broj u SBB, ali ne mogu jer je u zgradi drugi kablovski operator. Gde je tu liberalizacija???

Saša Stamenković је рекао...

@Vladan:
Rekao sam i ranije - Telekom radi ono što mu se dozvoljava, manje-više kao i ostali operatori.
Ja se pitam zašto drugi ćute ako im to smeta?! Milan Janković se nešto ne usteže da ide među raju, po tribinama i konferencijama, znači da je siguran u sebe i svoj rad. Svi su "u ljubavi", jeli tako? A zašto?

@Sloba:
Pametna mreža dolazi s' pameću ;).

@missy:
Mislila si gde je tu SBB? Eto kako SBB čini Telekomu a da i nije svestan! Al' što odmah, missy? Ljuta si na Telekom?

Vladan је рекао...

Moja drugarica je prvog dana podnela zahtev i sledeći dan je dobila odgovor da ne može jer nije platila najnovijii račun za mart koji još nije ni dobila naravno.
Administrativne metode i prepreke u ovom slučaju samo iritiraju korisnike da nikad više ne požele da se vrate čak i ako bude povoljnija ponuda nekad ubuduće.
Inače u uputstvu za opcije i razloge odbijanja postoji više desetina stavki !

Baya005 је рекао...

@Vladan: A kako je mislila da pređe kod drugog operatera, a da ne plati račune kod starog... Zna se već godinama da računi za telekomunikacione usluge stižu na kraju meseca. Onda moraju da se plate. S tim da je poslednji dan za presek stanja, poslednji dan prethodnog meseca. Znači mora da plati. Toj drugarici morate objasniti da nema ništa za džabe. U Nemačkoj, u Turskoj, u Rusiji, ako nešto koristiš, kupuješ ili šta god, moraš to da platiš... Ne znam šta je tu nejasno i koja je to administrativna prepreka. Ja razumem da ona žuri da pređe iz telekomove "đavolje mreže" u mrežu blagostanja, ali sve ima svoj red i način kako se radi...
Toliko...