Nije prvoaprilska šala, mada nije ni neka vest – napokon dočekasmo, otvorena je (ne svima!) mogućnost za prenos broja u fiksnoj telefoniji. I devet srpskih fiksnih operatora je dočekalo, mada, nemojmo se zavitlavati da je ovim uspostavljena potpuna liberalizacija domaćeg telekomunikacionog tržišta! Neozbiljno je (čak i nestručno) tvrditi tako nešto. Dobro je bar što se stvari
dešavaju, makar i sa zakašnjenjem. Odgovornost zašto utakmica nije počela na
vreme je, zna se, RATEL-ova!
Predstavnica
Orion Telekoma odbila je u znak protesta da potpiše protokol, zbog „kvake” sa
ADSL uslugom. Legitiman način da se ukaže da nešto ne valja. Direktor RATEL-a
je rekao da se za to sa ADSL-om u slučaju prenosa fiksnog broja znalo već 2
godine i da se do sada niko nije bunio. Orion se, kanda, kasno setio. Ja se
samo pitam da li je moguće da je regulator tu zbog samog sebe, a ne zbog
učesnika na tržištu i korisnika, pre svega! Ne da čeka, nego da proaktivno
deluje u cilju razvoja tržišta! A poznato je gde smo u Evropi i svetu!
Usput,
znalo se i da oko pola miliona Telekomovih pretplatnika na zastarelim
komutacionim sistemima neće moći da
koriste mogućnost prenosa broja. Za RATEL je i to normalno, kakve oni veze
imaju sa nečijim korisnicima?! A umesto žaljenja i izvinjenja tim korisnicima,
predstavnik Telekoma je odgovorno i slavodobitno izjavio:
"Bili bismo srećni kada bi neki od operatora ušao u mesto gde postoji analogni sistem i investirao u pristupnu mrežu i komutacione sisteme i tako učestvovao u ravnomernom razvoju države"
Dragi
korisnici, mi bismo najviše voleli i jedva čekamo da vas preuzme neko drugi i u
tom smislu sledi još jedna preporuka:
Takođe, kako je naveo, svaki korisnik koji prenese broj kod nekog kablovskog operatora, taj operator će mu preko pristupne mreže omogućiti telefonski servis, kao i sve druge dodatne servise televiziju, internet...
Dakle,
direktor iz Telekoma „savetuje” svoje korisnike da, ako već žele, najbolje je
da odu kod kablovskih operatora jer će tamo, pored telefonske, dobiti i ostale
usluge tj. televiziju i brzi internet. Eto, nije problem u ADSL-u i paricama,
lepo je čovek objasnio Orioncima.
Posle
ovoga, sigurno je da će, sa preporukom direktora iz Telekoma ili ne, kablovski
operatori „pokupiti” izvestan broj Telekomovih fiksnih pretplatnika. Orion i
Telenor će se verovatno pretežno
„baciti” na biznis korisnike, preduzeća, kojima je promena broja
telefona uvek bila “noćna mora”. RATEL će nastaviti da se hvali potpuno
liberalizovanim tržištem, a Telekomu preostaje da pronađe način da nadoknadi
eventualno izgubljeni prihod od prenetih brojeva iz fiksne. Nadajmo se kao
korisnici, ne povećanjem cena! Prilika za inovativnost i prilika da se vidi koliko vredi 500 dinara!
6 коментара:
I najvece nevinasce u svemu tome, Telekom nam nacionalni.
Meni je i dalje fascinantno da Telekom ima više od pola miliona korisnika koji su priključeni na "zastarele centrale", pa neće moći da uđu u sistem prenosivosti... Pa gde je ta pametna mreža, sunce mu... ;)
Evo ja sam htela odmah da prenesem broj u SBB, ali ne mogu jer je u zgradi drugi kablovski operator. Gde je tu liberalizacija???
@Vladan:
Rekao sam i ranije - Telekom radi ono što mu se dozvoljava, manje-više kao i ostali operatori.
Ja se pitam zašto drugi ćute ako im to smeta?! Milan Janković se nešto ne usteže da ide među raju, po tribinama i konferencijama, znači da je siguran u sebe i svoj rad. Svi su "u ljubavi", jeli tako? A zašto?
@Sloba:
Pametna mreža dolazi s' pameću ;).
@missy:
Mislila si gde je tu SBB? Eto kako SBB čini Telekomu a da i nije svestan! Al' što odmah, missy? Ljuta si na Telekom?
Moja drugarica je prvog dana podnela zahtev i sledeći dan je dobila odgovor da ne može jer nije platila najnovijii račun za mart koji još nije ni dobila naravno.
Administrativne metode i prepreke u ovom slučaju samo iritiraju korisnike da nikad više ne požele da se vrate čak i ako bude povoljnija ponuda nekad ubuduće.
Inače u uputstvu za opcije i razloge odbijanja postoji više desetina stavki !
@Vladan: A kako je mislila da pređe kod drugog operatera, a da ne plati račune kod starog... Zna se već godinama da računi za telekomunikacione usluge stižu na kraju meseca. Onda moraju da se plate. S tim da je poslednji dan za presek stanja, poslednji dan prethodnog meseca. Znači mora da plati. Toj drugarici morate objasniti da nema ništa za džabe. U Nemačkoj, u Turskoj, u Rusiji, ako nešto koristiš, kupuješ ili šta god, moraš to da platiš... Ne znam šta je tu nejasno i koja je to administrativna prepreka. Ja razumem da ona žuri da pređe iz telekomove "đavolje mreže" u mrežu blagostanja, ali sve ima svoj red i način kako se radi...
Toliko...
Постави коментар