Agencija koja se bavi analizom tržišta, “Informa Telecoms & Media” predviđa da će 2012. godine u svetu biti 38,4 miliona IPTV domaćinstava, što je 7 puta više u odnosu na kraj 2006 godine. Ali to je tek 3,1% od broja TV domaćinstava u svetu ! U 2006. godini, ukupan prihod od IPTV pretplate i VOD (Video On Demand – video na zahtev) u svetu bio je nešto manji od 1,5 biliona $. Procena je da će taj prihod 2012. godine dostići 14,7 biliona $, od čega će 13,6 biliona $ biti od IPTV pretplate, a 1,1 bilion od VOD.
Njihova kratkoročna prognoza je da će krajem 2007. godine biti 10,6 miliona IPTV domaćinstava u svetu, što je dva puta više u odnosu na 2006. godinu. Najveći doprinos ovom rastu dali su evropski operatori. U SAD, CATV operatori još uvek čekaju rezultate AT&T i Verizon IPTV (FTTH) projekata.
Očekuje se da Kina bude lider na IPTV tržištu 2012. godine kad je reč o broju pretplatnika, dok će Hong Kong ostati lider u odnosu na penetraciju IPTV servisa u domaćinstvima. SAD će generisati najveći prihod od ove usluge. Prema „Informi”, u Kini će 2012. biti 6,6 miliona domaćinstava kojima će IPTV biti primarni TV servis, a slediće SAD (4,9 miliona), Francuska (4,2 miliona), Japan (3,1 milion) i Nemačka (2,6 miliona). U pogledu penetracije (broj IPTV domaćinstava u odnosu na ukupan broj domaćinstava) predviđa se poredak : Hong Kong (46,7%), Francuska (18,1%), Tajvan (14,8%), Singapur (10,7%) i Norveška (9,6%). Najveći prihod od IPTV 2012. godine očekuje se u SAD (3,1 milijarde $), Japanu (2 mlrd. $), Francuskoj (1,4 mlrd.$), Italiji (1,08 mlrd $) i Nemačkoj (900 miliona $).
Ako uzmemo u obzir da su sve pomenute zemlje već odavno krenule sa IPTV servisom i imaju razvijeno telekomunikaciono tržište, a da se u Srbiji IPTV očekuje iduće godine (po najavi Telekoma Srbija) – lično smatram da će svetski prosek od 3% IPTV domaćinstava u Srbiji (tj. oko 80.000) 2012. godine biti fantastičan rezultat. Pa ako se potrudimo na svim nivoima i cena (usled konkurencije) bude prihvatljiva, a sadržaj primamljiv - ko zna !
Нема коментара:
Постави коментар