Zahvaljujući liberalizaciji telekomunikacionog tržišta sprovedenoj 2004. godine, u Francuskoj je danas broadband sinonim za Internet pristup. Čak 94% domaćinstava koje imaju pristup Internetu čine to preko broadband konekcije (podaci iz marta 2008.) ! Prošle 2007. godine taj procenat iznosio je oko 53%. Da, dobro ste pročitali : 94% Internet korisnika u Francuskoj ima broadband ! Eto šta znači konkurencija. Prevedeno na penetraciju u domaćinstvima to iznosi 52%. Dakle, postoji još uvek dobra baza za dalje uvođenje broadbanda, samo mi se čini da će to ići teže jer to očito nisu Internet korisnici. Za tih preostalih 48% domaćinstva, možda IPTV bude glavni razlog za uvođenje broadband pristupa, kad se već do sada ta domaćinstva nisu „primila“ na Internet.
Može se zaključiti da je francuska BB taktika bila odlična i da je ciljna grupa „Internet korisnici“ uspešno osvojena. Takođe se, po ko zna koji put, može zaključiti da bez jake konkurencije nema procvata broadbanda i da nikakvo uvođenje e-uprave (i ostali državno-administrativni projekti) ne može doprineti da se taj procvat dogodi. Ako vam je poređenje sa Francuskom daleko, pogledajte zemlje u okruženju. Kad je korišćenje Interneta u pitanju, Srbija je na samom začelju u Evropi, sa velikim izgledima da uskoro prihvatimo „fenjer“.
Нема коментара:
Постави коментар