Opšti trend je da se zaposlenima omogući komfornija komunikacija, da imaju virtualnu kancelariju i da budu nezavisni i nesputani u odnosu na lokalnu mrežu ili fiksni telefonski priključak. Drugim rečima, njihova dostupnost i mogućnost komunikacije ne treba da zavisi od toga da li su u kancelariji ili nisu. Kada ste u kancelariji, obično koristite svoj lokalno umreženi PC i svoj fiksni telefon, putem žične veze ili bežične (802.11 Wi-FI) veze. Kada niste u kancelariji (i čak niste ni u firmi), koristite (samo) svoj mobilni telefon za razgovore, razmenu mailova ili nekih podataka. To se, naravno, odvija putem bežične komunikacije, obično preko GSM/3G mobilne mreže. Tehnologije koje omogućavaju mobilnost korisnika nisu obavezno i deo fiksno-mobilne konvergencije.
FMC (fiksno-mobilna konvergencija) nije nova tehnologija. U svojoj suštini, FMC označava mogućnost ponude govornih i data usluga preko mobilnog aparata. FMC je zapravo konvergencija žičnih i bežičnih tehnologija u jedno jedinstveno rešenje. U FMC svetu imaćete samo jedan telefon i samo jedan telefonski broj preko koga ćete komunicirati i kod kuće i na radnom mestu i van radnog mesta odnosno van kuće. Tip mreže preko koje ostvarujete komunikaciju uopšte nije bitan. Efekat konvergencije jesu smanjeni troškovi i povećana efikasnost, jer se, hajde da kažemo, „objedinjenjem“ fiksne i mobilne mreže smanjuje broj „telefonskih“ aparata, pojednostavljuje održavanje mreže i smanjuju troškovi isporuke servisa (posebno rekao bih govornog servisa). Sama mogućnost da preko mobilnog aparata razmenjujete i podatke znatno poboljšava i unapređuje i radnu efikasnost zaposlenih.
Iako još nije sazrelo za fiksno-mobilnu konvergenciju, sve više proizvođača opreme nudi FMC rešenja. Tu prednjače ponuđači mrežne (tj. ne mobilne) opreme. Trenutno se reklamiraju dva osnovna rešenja za FMC : jedno je IP-PBX proširenje (IP-PBX extension ili tzv. single-mode), a drugo je Wireless - Wi-FI konvergencija (ili tzv. dual-mode). Kod IP-PBX proširenja omogućava se da klasičnim mobilnim telefonom (u koga se instalira poseban softver za IP telefoniju) ostvarujete vezu direktno sa lokalnom IP-PBX vašeg preduzeća. U preduzeću mora postojati i gataway koji povezuje lokalnu PBX sa mrežom mobilnog operatora. Dakle, vaš mobilni telefon u ovom slučaju radi i služi kao tradicionalna telefonska linija. Tako možete imati (i imate) isti broj i kada jeste i kada niste u svojoj kancelariji, a možete koristiti i sve uobičajene PBX usluge (npr. skraćeno biranje, prosleđivanje poziva, konferencijsku vezu i sl.). Neću reklamirati koje firme nude ovo rešenje, samo ću reći da su veoma poznate kao proizvođači mrežne opreme.
Kod dual-mode rešenja, kada ste van kancelarije koristite mobilnu mrežu, a kad ste u kancelariji koristite WLAN za vezu sa lokalnom PBX. Pri tome, naravno, koristite svoj mobilni aparat koji mora imati ugrađene radio primopredajnike za više radio mreža (jedna za mobilnu mrežu, druga za wireless 802.11 voice). Isti proizvođači koje nisam pomenuo maločas nude i ovo rešenje.
Može se zaključiti da u oba FMC scenarija, ključni element jeste telefon tj. korisnički aparat. E sad, ko će usaglasiti sve neophodne preformanse telefona, vek trajanja baterije i standarde neophodne da bi FMC rešenja postala opšte prihvaćena i komforna. Nesporno je da je što se tiče mogućnosti koje nudi FMC veoma atraktivna i poželjna za korisnike, ali trebaće vremena da zaživi.
Нема коментара:
Постави коментар