Prateći dešavanja na MWC 2011. naišao sam i na utiske Telekomove direktorke marketinga, a to su: Android platforma, machine-to-machine servisi i, najbitnije, fokusiranost vendora i operatora na odnos korisnika prema novim tehnologijama. Želeći da pridobiju korisnike za svoje proizvode i usluge, proizvođači opreme i provajderi usluga sve više gledaju i druge, socijalno-psihološke aspekte i traže pomoć u analizi ponašanja i potreba korisnika. Da citiram ono što je gospođa direktorka rekla: “...Nove tehnologije, zaista, bez razumevanja od strane korisnika nemaju šansu da budu široko primenjene.”
Koliko me je obradovalo što sam ovo čuo iz usta nekog “domaćeg”, toliko sam se puta i prekrstio i hvala Bogu da je neko od inženjera telekomunikacija to konačno primetio i dobro procenio. Ja se ovde ubih od objašnjavanja da se ljudi ne pale novotarijama u struci i da je suština da od tehnologije treba napraviti i biznis i korist za potrošače, a ne samo igračku za pokazivanje. Suština budućeg poslovanja u telekomunikacijama je upravo ovom citatu! Nadam se da će nekima ova spoznaja doneti koristi i prizvati malo pameti koja je ovde itekako potrebna. U ovom društvu gde je sebičnost, uskogrudost, samodovoljnost i odsustvo empatije postalo obrazac ponašanja i ophođenja, ovo je kao jabuka za Njutnovu glavu.
Osećaj korisnika, korisničko iskustvo! Obrnite malo uloge, uključite mozak, zavirite ispod i sa strane, zagrebite ispod uglancane površine i blještavila sjajnih izloga, ne verujte bezrezervno slatkim rečima prodavaca...
Osim bombastičnih i bespolnih skraćenica od tri slova ima i drugih bitnih stvari od kojih se živi i koje operatorima, do daljnjeg, donose siguran prihod. Najveća društvena odgovornost kompanije je da posluje dobro i na zadovoljstvo svojih korisnika.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар