08 мај 2011

Šuplja odbrana

Privukao mi je pažnju bombastičan naslov na sajtu B92 «Branili Telekom ili pričali napamet». Elem, sada se posle fijaska Vladinog amaterskog pokušaja da proda deo svojih akcija u Telekomu razbistrava situacija i neki se prisećaju šta je sve izrečeno i ko je šta pričao. Slažem se sa autorom naslova na B92 – pričalo se uglavnom, sem časnih izuzetaka, napamet, bez pravih argumenata i bez prave analize. Ja sam na to na ovom blogu u više navrata pokušavao da ukažem i pokažem. Ekonomisti su pokazali da se ne razumeju u telekomunikacije, a mnogi bogami ni u ekonomiju, a inženjeri da nemaju pojma o ekonomiji, a mnogi bogami i o telekomunikacionom biznisu. Bilo je i mnogo onih koji su štitili svoje pozicije i privilegije, a njima se još i najmanje može zameriti. Malo je bilo onih razložnih, razumnih, objektivnih i realnih. Ja sam se trudio da budem među ovim potonjima, koliko (i ukoliko) je to moguće.

Većina tzv. branioca Telekoma je, nažalost, pokazala svoje lice i naličje. Neke od njih sam do sada smatrao za stručne u svom poslu. Njihove zablude se matematički mogu dokazati i pokazati. Uostalom, da im je priča «tanka», dokazao je i generalni direktor Telekoma svojim stavom da je bolje da se Telekom proda. Kome verovati, onome ko ima pregled situacije i neposredne informacije ili nekima koji to gledaju sa strane?
Kao «šlag na braniteljsku tortu» došao je pre neki dan članak i mišljenje gospodina Bušatlije o scenariju za profit Telekoma od 900 miliona €!? Potpuno me porazilo kad sam to pročitao, a još više kad sam video u koliko je primeraka i gde sve umnožen taj članak. Katastrofa od neznanja i nepoznavanja materije! Ali, ja sam već jednom ovde na blogu «prozivao» gosn Mahmuda i nisam hteo da blogovski «seciram» pomenuti tekst. Neka mu bude, možda se čovek time kandiduje za neko savetničko ili direktorsko mesto u Telekomu.

U Srbiji, osim u Brankicinom Insajderu, nema jasno argumentovane i analitičke rasprave o važnim pitanjima. Da ne govorim o telekomunikacijama! Postao je i običaj da se tu i tamo vrte neki tzv. stručnjaci koji daju sebi za pravo da pričaju koješta i zamajavaju i obmanjuju javnost. Populizam je naravno uvek bio isplativ. Treba govoriti ono što većina želi da čuje, onda postajete priznati stručnjak ili omiljeni političar. Iznošenje kontraargumenata se često tumači kao pripadnost drugoj opciji, jer ako nisi protiv, onda si za i obrnuto. Jednostavno, ne možeš biti u pravu ili bar terati ljude da malo razmisle. Možeš biti samo za ili protiv. Etiketiranje i svrstavanje! Iz teksta se može lako zaključiti da ja nisam bio među braniocima Telekoma – prosto, ne smatram da Telekom treba braniti od njegovog većinskog akcionara, da ne kažem od njegovog gazde. Većinski vlasnik ima legalno i legitimno pravo da se kompanijom uradi ono što misli da je najbolje za njega ili za kompaniju. Da li će sada odnosno sutra biti drugačije?

Da pojasnim još jednom da bi izbegli spekulacije: nije stvar u tome prodati ili ne, pitanje je šta sutra i šta je bilo juče da bi to sutra učinili boljim. Kako reče ex-fudbaler Savo Milošević onomad u Insajderu: Ne možete menjati sistem sa ljudima koji su kreirali i forsirali taj sistem. Ne znam zašto sam citirao Savu kad sam zvezdaš, iako je pored Moce Vukotića jedini grobar koga sam voleo kao fudbalera. Možda zato što, slično kao i ja, među svojima ne uspeva da proturi prave ideje.

2 коментара:

Vladan је рекао...

Pa možda bi i suma sumarum na ovom primeru trebao da pokaže razlog zašto smo mi kao zemlja na ovako niskim granama !?

owim је рекао...

Sale, voleo bih tvoj komentar na dva najnovija članka u medijima:

“Na berzi će pasti cena Telekoma“

Izlazak kompanije "Telekom Srbija" na berzu ne treba odlagati iako će verovatno ponuda biti veća od tražnje što će uticati na cenu, kaže Branislav Ćosić.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=05&dd=08&nav_id=510822

i

Telekom bolje radi od mogućih gazdi

Telekom Srbija je za prošlu godinu ostvario bolje finansijske rezultate ne samo od svog nesuđenog gazde Telekoma Austrija nego i od Dojče telekoma.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=05&dd=09&nav_id=510860