08 октобар 2011

Odlazak iLegende


Otišao je guru Apple-a Steve Jobs (1956-2011). Legenda odlazi u legendu. Opaka bolest je ostavila mnoge njegove ideje nerealizovanim. Talentovani, kao po pravilu, uvek odlaze prerano. Čovek sa vizijom, sjajan prezentator, inovator, preduzetnik koji je na proizvod gledao iz ugla korisnika, čovek koji je uvek mislio drugačije i učio druge da misle drugačije (think different!). Zbog toga sam i rešio da mu ovde, na mom blogu, napišem omaž.


Ja nisam imao ni Apple II, ni Mac, ni iTunes, ni iPod, nemam ni iPhone, ni iPad. Imam i imao sam neke druge slične spravčice. Ne ložim se na stvari, makar znao da su dobre, da su kvalitetne, da su extra. Mene fasciniraju ljudi. Takvi kakav je bio Stiv. Lideri, motivatori, kreativci, znalci, oni koji u jednostavnom duksu i farmerkama, i pored svih miliona koje imaju, izađu pred raju da pričaju o onome što vole, o čemu sanjaju i o realnosti ostvarenja snova. I pokazao svima da je realno, ako istrajete. Steva je svojim vizijama i svojom kreativnom strašću pomerao granice. Stvarao za svet, za narodne mase, bez obzira što je svoj softver i hardver uvek držao pod kapom. Zato je valjda Apple sinonim za pouzdano i dobro. Ja sam više za open source, ali Stiv je, rekoh već, uvek mislio drugačije.


Sam je definisao suštinu i smisao svog života i bitisanja: “Being the richest man in the cemetery doesn’t matter to me. Going to bed at night saying we’ve done something wonderful, that’s what matters to me.” 

Stiv Džobs je nesumnjivo ostavio neizbrisiv trag u svetskim razmerama. “Lepo” je videti da širom sveta ljudi odaju počast Stivu i njegovom liku i delu, to je danas retkost, pogotovo što se radi o vlasniku velike kompanije. Stiv je učinio mnogo za ceo svet, a ja ću se uvek na YouTube-u vraćati njegovim inspirativnim govorima i predavanjima. Slava mu!

Нема коментара: