Iz podataka koje objavljuju operatori sa
razvijenim business intelligence možemo puno naučiti i ponešto i zaključiti. Od operatora koji retko
šta objavljuju i ne dele svoja iskustva malo toga možete naučiti, ali možete dosta toga zaključiti.
AT&T je
prošle godine imao povećanje broja smartfon korisnika za 32%, a uglavnom ti
korisnici su I doprineli rastu data saobraćaja u AT&T mreži za 100%. Prihod
AT&T od data saobraćaja je u istom periodu porastao “svega” 20%. Struktura
troškova AT&T-a opredelila je profit ovog operatora (za ovu priču nebitno).
Nije novost da data saobraćaj permanentno i eksponencijalno raste, a cena
njegovog rasta sadržana je u kapitalnim troškovima mreže, ceni frekvencijskog
spektra, pristupne/backhaul mreže, interkonekciji, internet peeringu... Obično
se gleda cena po megabajtu ili gigabajtu, ali da li je to baš prava merna
jedinica, možda nekom drugom prilikom. Kao i u sportu i ovde važi pravilo da se
različitom taktikom i drugačijom metodologijom može doći do istog rezultata.
Efikasna mreža, cenovno rezonski paketi,
praćenje načina korišćenja podataka od strane korisnika – mislim da je to pravi
pristup da biste od povećanog saobraćaja imali koristi.
Нема коментара:
Постави коментар