13 јун 2012

Isplativost rasta data saobraćaja

Iz podataka koje objavljuju operatori sa razvijenim business intelligence možemo puno naučiti i ponešto i zaključiti. Od operatora koji retko šta objavljuju i ne dele svoja iskustva malo toga možete naučiti, ali možete dosta toga zaključiti. 

AT&T je prošle godine imao povećanje broja smartfon korisnika za 32%, a uglavnom ti korisnici su I doprineli rastu data saobraćaja u AT&T mreži za 100%. Prihod AT&T od data saobraćaja je u istom periodu porastao “svega” 20%. Struktura troškova AT&T-a opredelila je profit ovog operatora (za ovu priču nebitno). Nije novost da data saobraćaj permanentno i eksponencijalno raste, a cena njegovog rasta sadržana je u kapitalnim troškovima mreže, ceni frekvencijskog spektra, pristupne/backhaul mreže, interkonekciji, internet peeringu... Obično se gleda cena po megabajtu ili gigabajtu, ali da li je to baš prava merna jedinica, možda nekom drugom prilikom. Kao i u sportu i ovde važi pravilo da se različitom taktikom i drugačijom metodologijom može doći do istog rezultata. 

Efikasna mreža, cenovno rezonski paketi, praćenje načina korišćenja podataka od strane korisnika – mislim da je to pravi pristup da biste od povećanog saobraćaja imali koristi.

Нема коментара: