17 јун 2012

Sprema se OTT oluja


Za 5 godina, čak 70% televizora u prodaji imaće internet konektivnost kao opciju (izvor: IMS Research). To su danas poznati tzv. Smart-TV, koji u prodaji trenutno čine oko 25% ponude. Ko nije u junskom PCPress-u čitao moj tekst o OTT (Over-The-Top) fenomenu – video preko Interneta- u njemu se upravo govori o tome.  

Iskustvo i doživljaj gledanja TV-a u budućnosti će se sigurno promeniti. Ponuda OTT videa je sve raznolikija i bogatija, a naročitu popularnost u SAD je takvom ponudom npr. stekao Netflix. Čak 29% ukupnog broadband opsega u fiksnoj mreži u “udarnim” TV časovima zauzima video sadržaj sa Netflix-a. Ja lično čvrsto verujem u rast i popularnost OTT-a, jer za gledaoce nema ništa bolje od toga da sami sastavljaju svoju programsku šemu. To će biti odlično za proizvođače televizora, jer će nova opcija dodati malo na cenu televizora. Provajderi video sadržaja će takođe imati dobru potencijalnu bazu korisnika, a u najvećem “problemu” će biti broadband provajderi tj. operatori. Treba dodatno investirati u broadband infrastrukturu, jer je video veliki potrošač dostupnog bitskog protoka. 

OTT je jedna vrlo široka tema koju ćemo i u budućnosti sigurno analizirati, naročito u sferi mobilnog brodbanda (Mobile TV). OTT preti da ozbiljno ugrozi sadašnji model ponude video sadržaja korisnicima (CableTV, IPTV). Za sada broadband operatori mogu da drže stvari pod kontrolom. Najverovatnije je da je kompromis i win-win izlaz u partnerstvu. Sadržaj jeste kralj (Content is king!), ali zna se da se i kraljevstvo nudilo za konja!

Нема коментара: