19 јул 2012

Telekomunikacije u novoj Vladi


Evo pročitah da će Rasim u novu Vladu Srbije i da će biti njen potpredsednik i ministar za ekonomske odnose sa inostranstvom, trgovinu, turizam i telekomunikacije i ID. Da ne bude ono što do sada u zemlji Srbiji skoro nikad nije bilo, nema ni ovde greške - Rasim je po struci lekar, a inače je za razliku od mnoooogih, za mene pozitivan politički lik, za sada bez nekih afera. Uz to, čovek je, koliko znam, otprilike mojih godina, pa i tu ima kredita.

Baš sam se pitao onomad da li ćemo imati ministarstvo za TID odnosno gde će TID  sada da završi, Bili smo solisti u doba Smiljkinog ministrovanja, pa deo kapitalnih poslova kod kapitalnog ministra, pa smo se opet osamostalili pod Jasnom, pa nekako brzo potpali pod kulturni uticaj kod Peđe Brade i čak dobili evropski prirepak “digitalna agenda”, a sada smo opet u novom društvu, ali gde se vrti veća lova.
Sele nas kako kome padne na pamet i učini mu se zgodno! Ono, jes’ – telekomunikacije imaju veze i sa ekonomskim odnosima sa inostranstvom i sa spoljnom i unutrašnjom trgovinom i sa turizmom (znam da će se kod ovog poslednjeg neke moje kolege nasmejati i obliznuti ;) ). E sad, ovo trgovina, stranci, malo mi sluti na neke ponude i prodaje, ali ne mora da znači.

Da li će nam se ovakvo okruženje isplatiti i doneti nam kao struci i branši dobra, živi bili, pa videli! Važno je i ko će biti državni sekretar. S obzirom da je Mlađa jedan od glavnih koalicionara, možda ostane Jasna. Tipujem na to. Mlađa je stručnjak za prodaje, pomoći će (joj) ako zagusti. A finansije i kasa će biti njegov resor... Izgleda da ćemo se vratiti na stare teme.

4 коментара:

Vladan је рекао...

Pa zaista zavisi od agilnosti tog sekretara koji bude bio izabran za telekomunikacije, mada budimo realni to što je nama važno jer se bavimo tom granom nije i ostalima u politici. Slabo je el inženjera telekomunikacija bilo ikada u politici tako da jedino prodaja Telekoma može da bude razlog da se o tome ponovo priča ali i sam znaš sa kakvim se glupavim razlozima se baratalo i pre i u poslednjoj storiji prodaje. Gledaj kako je JAT prošao i kako bi ga sad dali i za 1$ al neće niko. To čeka i tu najuspešniju firmu sa državnim vlasništvom u nekoj budućnosti a obojica imamo tamo neke akcije.
Ja sam izgleda prestao da verujem da ću dočekati razvijenu tu granu privrede u Srbiji i ne verujem u čuda iako je lično prošla ministarka uradila više nego prethodnih nekoliko za ovu priču. Koliko god je novi ministar dobrica i agilan ne verujem da će on tu razumeti i moći nešto da unapredi (izobri) jer se lome mnogi interesi velikih i državnih i država je u potpunom sukobu interesa.
Uostalom pre neki dan čuh novopredloženog ministra mislim kulture koji bi da reši problem i stavi nacionalni muzej u PTT zgradu jer ova firma zapravo ne zna zašto postoji jer danas ko još šalje pisma !?
Reče čovek i ostade živ bez pitanja novinara niti reakcije nekoga posle. E tako je to kada moramo još koju generaciju političara i stranaka da sačekamo da se prvo nauče nečem u poslu i politici pa da se očešu o koju do kraja mandata i tako u krug neće biti vremena za nešto korisno.

Saša Stamenković је рекао...

@Vladan:

Au, bre, druže, otkud ovoliki pesimizam?!

..To čeka i tu najuspešniju firmu sa državnim vlasništvom u nekoj budućnosti a obojica imamo tamo neke akcije.
...E tako je to kada moramo još koju generaciju političara i stranaka da sačekamo da se prvo nauče nečem u poslu i politici pa da se očešu o koju do kraja mandata i tako u krug neće biti vremena za nešto korisno.


Polako s propadanje, možda neko malo čudo može da se desi. A ovo za priučavanje u poslu, neće to moći još dugo, nema se vremena, ni u ovoj firmi o kojoj pišeš, ni u državi.
Ne boj se, mi jesmo kao generacija okusili svašta za svog pola života, ali verujem ja da ima još štošta. Glupo bi bilo da nema više.
Nema predaje!

Uzgred, ima li stvarno nekog elektroinženjera među političarima u Skupštini?

Vladan је рекао...

Nisam pesimista po prirodi, bar me toliko znaš.
Dobro, malo sam jače iskomentarisao ali da će slediti jedan period obaranja performansi pa i prihoda te najsupešnije firme, sledi sigurno dok god se vlast bude uplitala u politiku firme i jela sopstvenu supstancu. Prodaja za više para može da se dogodi tek ako ekonosmski optimizam i berzansko očekivanje ponovo ne napumpa to tržište za šta treba sačekati solidno posle ovog opšteg iskustva 2005-2009.
Ako i ima nekog elektroinženjera u skuštini ima mnogo grana za iskustvo (telco ne mora ni da poznaje) i teško da može da izlobira nešto bez rada direktno u ministarstvu. Uslov je takođe i da nije direktno vezan za rad Telekom,a jer ni takav pristup ne razvija tržište.
Ali bolje bi bilo da tu raspravu prebacimo u novu temu tipa trenutni status i šta bi bilo dobro uraditi za razvoj tržišta. Znaš i sam da Ratel i exMTID zaposleni čitaju tvoj blog :)

Saša Stamenković је рекао...

@Vladan:

Hteo sam da kažem da su elektroinženjeri postali mnogo krotki i poslušni.

Izuzimam našu bivšu profesorku Srbijanku, ne znam da li čita ovaj blog (ako čita baš mi je drago, mada se ja nešto nisam primao za automatiku).
A drago mi je i za profesore iz Ratela, znam da čitaju, pa šta bude!