Konsultantska kuća OVUM je napravila istraživanje u Evropi u kome je konstatovano da ne postoji nikakav univerzalni recept i garancija za uspeh IPTV usluge. Pored toga što je tržište svuda različito (starosna dob, platežna moć stanovništva) i uslovi delovanja različiti (LLU, Pay-TV i BB penetracija, CTV konkurencija) u zemljama u kojima se beleži značajan rast broja IPTV korisnika (Belgija, Nemačka, Italija, Francuska, Španija, Švedska) postoje i neki zajedničke karakteristike koje „pale“ na IPTV tržištu. To su, pre svega, agresivni marketing i promocija, niže cene i dobar sadržaj programskih paketa. Dakle, svi koji su uspeli, imali su ove elemente u svom nastupu. Neizostavna je i ponuda VoD (video na zahtev, dobra baza filmova) i dodatnih pay-TV ili interaktivnih sadržaja, bez čega bi se IPTV provajder sveo na još jednog od mnogih (sličnih) ponuđača standardnih TV paketa na tržištu.
Da je dobra diferencijacija paketa i sadržaja ključna stvar u opredeljenju za IPTV pokazuje i primer Portugal Telecoma koji u septembru u svoju „Meo“ IPTV ponudu uvodi i TV kanale slavnih fudbalskih klubova Čelzija, Real Madrida, Mančester Uniteda, Intera i Barselone. Poznato je da ljubitelji fudbala vole da zavire u aktivnosti svojih ljubimaca i van fudbalskih utakmica (treninzi, pripreme, konferencije za štampu), a to se naravno može iskoristiti – ako ste kreativni i okrenuti korisniku. Pomenuti kanali biće i deo Meo TV ponude za mobilne korisnike.
Eto na delu objedinjavanja i korišćenja istih usluga u fiksnoj i mobilnoj telefoniji. Nije loše kao domaći zadatak, ionako se bliži početak nove školske godine.
Нема коментара:
Постави коментар