Analitičari kuće Liechtman Research Group godinama unazad prate neto priraštaj broadband korisnika u SAD. Najnoviji podaci pokazuju malu stagnaciju stope porasta, što nije ništa neobično na već pomalo zasićenim tržištima. Prošle 2008. godine baza broadband korisnika povećana je za neto 5,4 miliona novih korisnika, dok je 2007. neto priraštaj bio 8,5 miliona. Dakle, u 2008. svega 63% korisnika u odnosu na 2007. U prethodnih 7 godina najveći godišnji priraštaj od 10,4 miliona novih BB korisnika zabeležen je 2006. godine. Ukupan broj BB korisnika u SAD dupliran je za prethodne 4 godine i iznosi blizu 68 miliona korisnika na kraju 2008.
Ono što je možda interesantnije u ovom segmentu jeste da su kablovski operatori u SAD uspešniji od telekom-operatora i da imaju mnogo više BB korisnika. Drugim rečima, mnogo više novih BB korisnika uslugu uzima od kablovskih operatora, a ne od telekom-operatora. Trenutno npr. ima 36,9 miliona korisnika kod „kablovaca”, nasuprot 30,7 miliona korisnika kod telco operatora. U 2008. doprinos kabl-operatora neto prirašaju iznosi 3,2 miliona novih BB korisnika ili 77% u odnosu na 2007. godinu, dok je kod telco taj odnos svega 50% od broja njihovih novih BB korisnika koje su „namakli” u 2007. Ipak, ako je za utehu, u Q4 2008. telco su pridobili 570,000 novih BB korisnika, nasuprot 460,000 novih kod kablovskih operatora. Tome je verovatno doprineo sve veći razvoj i raspoloživost FTTX servisa koje pružaju AT&T (usluga U-verse) i Verizon (FiOS). Narodski rečeno, bije Marko (nisam rekao Miladin), al’ bije i Musa i pitanje je ko će se više tog njinog američkog leba najesti.
All right (ili što bi na srpskom rek’o gospođa-ministarkin Raka „j***m li im oca širokopojasnog”), sve je jasno, trendovi su lako uočljivi, ali šta dalje ? Kad se dostupnost telco BB servisa još više poveća, sledi li „preotimanje” korisnika ? Broj novih korisnika opada, u ponudi nema nečeg neviđenog i spektakularnog, treba ulagati u mrežu do novih korisnika, konkurencija sve veća, navrzla se i globalna ekonomska kriza, treba vratiti uloženo, a odakle ? Treba naći meru, to je novi izazov.
P.S. : Evo ideje da RATEL napravi sličnu analizu kod nas u Srbiji.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар