Telenor Srbija je u prvom tromesečju 2010. imao poslovni profit od oko 5,6 miliona €, što je čak 68% manje nego u prva tri meseca 2009. godine!. Prihodi u istom periodu su iznosili 77 miliona €, a to je 15,8% manje u odnosu na prošlogodišnje. U investicije je uloženo 4,3 miliona €, a milion evra koštala je licenca za fiksnu telefonije. Nisam baš shvatio iz objavljenog da li ovaj milion ulazi u onih 4,3 mil investicija ili je posebno, ali... EBITDA je 29 miliona € (25,8% manja nego u istom periodu prošle godine). Broj korisnika je povećan za 46.000 i iznosi 2,889,000 uz održanih 34% tržišnog učešća. Prosečan mesečni račun Telenorovih korisnika iznosi 8,3€, što je za 15,6% manje nego u istom periodu prošle godine. Slučajno primećujem da postoji linearna zavisnost prihoda i ARPU.
Rekao bih da bi prosečan račun opet bio manji sve i da onih 10% mobilnog harača ode na razgovore. To samo znači da su ljudi smanjili telefoniranje usled sveopšte krize, pa bi interesantno bilo kad bismo mogli da vidimo i podatke kod najvećeg operatora. Nije neka mudrost da zaključimo da kriza utiče na trošak telekomunikacionih usluga, tako da samo broadband i postpaid korisnici označavaju stepen stabilnosti prihoda i omogućavaju neku sigurnu računicu. Da zaključimo i da ozbiljne kompanije u ovo doba objavljuju sumirane podatke poslovanja u prvom kvartalu.
Trendove na tržištu možete pratiti samo ako analizirate situaciju, naročito na sličnim ili istim tržištima. Cifre imaju svoje značenje, tumačenje i svrhu. Ali koga je briga za analize kad ovde svi sve znaju apriori i unapred.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
6 коментара:
Мислим да је ТЕЛЕНОР приватизацијом наследио Карићев кадар и то је разлог пропадања.Норвежани нису хтели да отпуштају људе,а не знају шта су добили у пакету-много људи који су ту дошли преко тешке везе, прилично нестручне... Не кажем да су сви нестручни,има пуно паметних људи тамо, али и пуно надувених,набеђених стручњака.
Naduvenih i nabeđenih stručnjaka ima svuda, kao i onih koji su se zaposlili preko veze, ali prateći redovno bar ove izveštaje o poslovanju, mislim da je Telenor daleko od propadanja.
Pitanje je zašto su malo inertni ili nedovoljno agresivni? Ali za to je potrebna malo dublja analiza i više "poznavalaca situacije".
Potpuno se slažem sa prvim komentarom.
Telenor je od Mobtela nasledio svakakve kadrove (i dobre i loše) i, što je još značajnije, veliki višak zaposlenih u pojedinim segmentima.
Norvežani su uveli značajne novine u poslovanju, snižavanju troškova nabavke opreme, boljem korišćenju postojeće infrastrukture, marketingu, finansijama... ali se nisu na pravi način pozabavili kadrovskim pitanjima.
Sada je došao red i na to, pa će ove godine biti značajnog smanjenja broja zaposlenih. Nažalost, sada je veoma loš trenutak za ostajanje bez posla.
@Mr D:
Sve dođe na red, pogotovo kad je kriza i kad se "stane na loptu". Važno je da je koliko-toliko na vreme. Nadam se da su oni koji su ostali bez posla bar dobili dobre otpremnine.
Kakve otpremnine, da li si znao, pretpostavljam da nisi, ponudjeno im je da budu proglašeni tehnološkim viškom ili da to bude sporazumni otkaz. Naravno u srpskog naroda uglavnom kokošija pamet, pa se mnogi sporazumno razvedoše od kompanije, nemajući pojma šta su sami sebi učinili na taj način. Ma užas... Čujem da je ovo tek početak i da će ciklično da menjaju krv , naravno ne mogu preko noći, trebaće im neko vreme i tako....A onda ćemo taj film gledati i u Telekomu......
S obzirom da si ti moja generacija, pade mi na pamet, kako kada smo počinjali da radimio imali smo epitet balavih neiskusnih klinaca, harali su neki stariji tipovi (stariji nego mi sada) uglavnom s onduliranim frizurama, sada smo dobili epitet matoraca i tako naše vreme nikada da dodje....
Sneška,
moje vreme tek dolazi! Zato sam morao sve ovo da preturim preko glave.
Ne znam ko će koji i kakav film gledati u Telekomu. Ko se nečega boji, zna zašto se boji. Istina je surova i niko ne voli da je čuje. Pun mi je kufer više nečijih sitnih šićardžijskih interesa. I molim te, ako može bez Telekoma kad je van konteksta.
Pozdrav (ako si me razumela pogrešno, javi se da razjasnimo).
Постави коментар