18 јануар 2012

Uzmi sve što ti broadband pruža

Studija koju su, tokom nekih 24 sata na uzorku od 1,1 miliona pretplatnika evropskih mobilnih operatora, uradili istraživači kuće Arieso pokazala je da 1% pretplatnika troši 50% downlink data saobraćaja, a 10% korisnika troši 90% saobraćaja.  Slična studija 2010 . godine pokazala je da 3% pretplatnika troši 40% saobraćaja, dok 2011. godine 3% pretplatnika troši 70% saobraćaja, čime se dokazuje da jaki korisnici troše sve više i više. Reklo bi se da to prelazi u svojevrsnu alavost na podatke ;). Takođe se može zaključiti da porastu saobraćaja ne doprinose toliko novi korisnici, već "starosedeoci", oni koji su otkrili sve blagodeti Interneta.


Među “najjačih” 1% mobilnih korisnika, njih 64% koriste laptop, 35% smartfon, a 3% tablet računare. Studija pokazuje da su konzumenti vrlo statični, podatke troše uglavnom sa jednog mesta ili sa par jasno određenih lokacija (posao, kafić i sl.). Ova činjenica je pogodna za operatore jer mogu lako i jednostavno da offload-uju ovaj saobraćaj (koji prave jaki korisnici). U ovom slučaju mali problem je praktično dupliranje kapaciteta mreže zbog malog broja “zahtevnih” korisnika. Ali takav je život.

Drugi pristup bi bio ograničavanje pristupa korisniku, smanjenje brzine pristupa ili skuplje tarifiranje posle potrošene (prekoračene) izvesne količine podataka. No, represivne mere nikad ne daju dobar rezultat na duži rok. Znači mora se ozbiljno razmisliti o uvođenju malih ćelija (mikro, piko, femto) u mreže mobilnih operatora. Kod mobilnog broadbanda, pokrivenost kao kategorija ne znači mnogo i nije cilj sam po sebi.

Pomenuti podaci o konzumiranju podataka su dobar pokazatelj prirode data saobraćaja, koji je često "plahovit, nagao i nasrtljiv". Usled toga, data saobraćaj i ponašanje broadband korisnika se jednostavno mora pratiti, a samim tim i regulisati dinamika potrebnog bandwith-a. I tako do daljnjeg.

1 коментар:

Vladan је рекао...

Mobilni operateri su sve to mogli da vide kod fix broadband operatera na podacima od pre koju godinu jer je to isto ponašanje po pitanju raspodele data potrošnje po korisniku samo što sada imaju ličnost a ne jednog potrošača (obično dete) u okviru porodice kao pretplatnika. Problem je što su zaposleni u mobilnoj SP industriji puni sebe jer sa njima počinje revolucija.
Jedina razlika u odnosu na pre nekoliko godina je što sada nosilac tog protoka nije više samo P2P saobraćaj nego sve više video content svake vrste.