18 фебруар 2013

Opravdanje


U nedeljnoj „Politici“ zakasnelo o prenosu broja u fiksnoj telefoniji. Valjda zato da bi novine objavile da je resorno Ministarstvo dalo podršku Ratelu da reši problem. Ja nekako mislim da je Ratel nezavisno telo i da mu nije baš neophodna podrška Ministarstva. Ali, recimo da sam naivan.
No, nešto drugo me je zapanjilo u objavljenom tekstu u Politici: 
...U „Telekomu” kažu da njihova fiksna mreža po mnogim karakteristikama ne može da se poredi sa fiksnim mrežama drugih operatera.
– Naša mreža je opterećena istorijskim nasleđem. Daleko je veća od drugih. Rasprostranjena na celoj teritoriji Srbije. Organizaciono izuzetno složena. Tehnološki veoma heterogena. Sve to otežava i poskupljuje ispunjenje tehničkih uslova za prenosivost broja. Da bismo omogućili prenos broja u fiksnoj mreži potrebno je, primera radi, da se obezbede tehnički preduslovi na 67 objekata na kojima se nalazi sedam različitih tipova komutacionih sistema realizovanih u tri različite tehnologije – rekli su u „Telekomu”.
Već nekoliko puta prethodnih meseci u raznim saopštenjima čitam „rekli su u Telekomu“. Ko je rekao? Zašto je to tajna kad Telekom ima zvaničnike sa imenom, prezimenom i funkcijom? Da li je to za nas čitaoce oficijelna informacija ili je novinaru neko u hodniku nešto ša’nuo? Telekom je imao PR-a tj. PR-icu, valjda je ima još uvek – zašto PR ne daje izjave ili neki predmetni direktor, da znamo da je to zvaničan stav kompanije?

Baš me zanima šta misle čitaoci kad pročitaju ovaj navedeni citat koji na izvestan način opisuje Telekomovu mrežu? Nije li ovo antipropaganda performansi sopstvenog resursa koji danas i sutra treba da pruži nove usluge korisnicima? Nije li ovo loša poruka za potencijalne kupce sutra? Nije li ovo javni šamar za stručni kadar u kompaniji – šta ste, bre, ljudi, i kako radili sve ove godine i kakva vam je to papazjanija u mreži?! Ja razumem da je neko možda hteo da plastično dočara velike teškoće u omogućavanju servisa prenosivosti broja u fiksnoj, ali ipak... Da ne ispadne da ja nekome pametujem i meni se često dešava da sam sebe, da prostite, sje#em u propagandi, ali ja sam ja, a velika firma je velika firma (sistem!)

Upravo zbog ovakvih „ekscesa“, ja sam pre 5 godina ovde na blogu predložio da Telekom postavi svog PR menadžera. Napisao sam i kakvog. Posle toliko godina vratili smo se na istu temu, a to me uvek nekako rastuži i razočara. Neke stvari neki ljudi ne mogu promeniti! Da bi se nešto promenilo potrebna je volja, znanje, odlučnost i – kritična masa. Neko misli da je kritična masa ustvari politika, ali nije! Sve ovo pomenuto je van politike – tu je izgleda problem!

2 коментара:

Анониман је рекао...
Администратор блога је уклонио коментар.
Saša Stamenković је рекао...

Obično ne brišem komentare, mogu čak i "primerene" uvrede ako se potpišete. Ali anonimno... ne ide.