28 април 2013

Neminovnost konsolidacije



Vodeći pay-TV operatori u jugoistočnoj Evropi formirali konzorcijum pod imenom "United Group". Grupu čine SBB, Telemah Slovenija i BiH, Total TV i još 15 manjih firmi, sve u vlasništvu MiD Evropa Partners. Specifičnu težinu ovoj grupaciji daće svojim uticajem i njen savetnik, ex-ambasador SAD u Srbiji (K.Manter).

Nekoliko puta sam na ovom blogu pisao o potrebi i neminovnosti konsolidacije tržišta (u ovom slučaju u pitanju je pretežno tržište medijskih, TV sadržaja) i racionlizaciji poslovanja. Po prvim najavama, sinergija servisa i jedinstvenog delovanja doći će do punog izražaja, pa je rečeno da će i SBB uskoro ponuditi mobilne servise preko slovenačkog kompanjona - operatora Telemah. Osim toga, mogu se očekivati i besplatni razgovori između ex-Yu republika u kojima posluju pomenuti operatori. O tome da grupa sa 20-ak miliona korisnika može povoljnije da ugovara nove sadržaje, nove kanale i da vrši “razmenu” servisa, ne treba trošiti reči. 

Napadnut je , dakle, ozbiljno ne samo TV biznis, nego i drugi servisi koje pružaju operatori u Srbiji. Trendovi se moraju pratiti, posao se mora ozbiljno raditi. Savremene telekomunikacije, današnje tržište i današnji korisnici nisu ni nalik onima od pre 5 ili 10 godina. Stari običaji i način rada, potpomognuti  partijsko-burazerskim kadriranjem, bez ozbiljne analitike, vode sve one sa takvim principim u sunovrat.

Нема коментара: