17 април 2013

Strateški ciljevi RATEL-a


Prilikom prezentacije stanja na tržištu telekomunikacija, prof. Radunović, predsednik UO Ratela, predstavio je strateške ciljeve (aktivnosti) Ratela za naredni period, uz napomenu da Vlada Srbije podržava i prepoznaje njihovu važnost.

Prvo, stvaranje uslova za realizaciju nacionalne širokopojasne mreže Srbije (NBN-S), što podrazumeva stvaranje JP državne telekomunikacione mreže Srbije (JP DTMS). Ovaj projekat bi trebalo da omogući dodatni prihod državnom budžetu od oko 50-60 miliona dinara, otvaranje oko 90.000 novih radnih mesta i godišnji porast BDP od oko 0,3%. Ove brojke su rezultat analize koju su sproveli stručnjaci u Ratelu.

Drugo, optimalno korišćenje nacionalnog frekvencijskog spektra i digitalne dividende nakon uvođenja digitalne televizije DVB-T2.

Treće, regulacija interkonekcije državnih organa i nacionalnih operatora preko NBN-S mreže.

Prof. Radunović je istakao da je optimista, da ima utisak da mediji ne prate dovoljno i adekvatno aktivnosti na regulaciji tržišta telekomunikacija i da postoji problem nedostatka stručnjaka kako u Ratelu, tako i šire u struci. Upadljivo mi je bilo insistiranje rukovodilaca Ratela da je tržište telekomunikacija u Srbiji potpuno liberalizovano, valjda zbog toga što ja ne mislim da je tako. Zato bih, mada nisam u Ratelu i nisam neki stručnjak, dodao ovim ciljevima: ukidanje svih barijera za liberalizaciju tržišta telekomunikacija! Nezavisno od dnevne politike i različitih interesa, neka stoji i neka bude i na dugom štapu. Ali neka se zna!

Ja sam ranije u nekoliko postova ovde pisao o NBN-S i ako neko baš hoće da je realizuje, mislim da postoji način i model, ali postoje i ogromne prepreke i verovatne opstrukcije. Da li je realno – u ovakvim uslovima koji vladaju kod nas – teško! Ne samo zbog hroničnog manjka para. Ako neko želi da učini i olakša narodu i preduzetnicima, postoji bar 100 načina pre ovoga i boljih i prečih od ovoga. Inače, kako ja zamišljam NBN-S, zaista bi mogla da donese velike uštede državnom budžetu. Ali, postoji jedan problem u Srbiji - državne pare nije „pametno“ štedeti a postoje i institucije (u) koje nije pametno dirati. Kome to padne na pamet, iz mesta je nadrlj'o! Tu sam lekciju već naučio u karijeri i glupo je što mi uopšte ponovo pada na pamet. Glupo je i da sad brišem ovo što sam već napisao, zato zaboravite do daljnjeg. 
Neka bude notirano da je RATEL, eto,  imao besplatnu reklamu na mom blogu.

Нема коментара: