27 новембар 2011

Sve za broadband

Direktor RATEL-a rekao je da  bi ”pokrenuta inicijativa izgradnje Nacionalne širokopojasne mreže ... na efikasniji način trebala da iskoristi sve postojeće resurse u Srbiji i omogući širokopojasni pristup na celoj teritoriji”. 


Nije problem okosnica mreže, problem je pristup do korisnika! Ako ta svest postoji, kako se čini, onda je uključivanje svih „kosturaša“ sa paralelnim mrežama suvišno i nepotrebno. To shvataju svi moji komentatori, ali mi (valjda zato) nismo u Ratelu.

'Ako bi se u taj projekat uključili svi koji raspolažu kapacitetima i ako država prepozna značaj jedne takve infrastrukture, ta Nacionalna širokopojasna mreža bi mogla da se realizuje za dve do tri godine, možda i brže'', naglasio je Janković.

Dve do tri godine, možda i brže!?? Duhovito, zbilja duhovito! Nažalost, izostalo je čitanje mog prethodnog posta i komentara na moj tekst. 

Komentatori na sajtu B92 su očigledno i neki moji čitaoci:

a gde to Srbija zuri??? ima mnogo pametnijh stvari koje moraju (ili su morala)brze da se urade nego sto je internet...
(Sale, 27. novembar 2011 17:59)

Mogao bi gospodin da pojasni malo šta podrazumeva pod "Nacionalna širokopojasna mreža".

Ovo "nacionalna" bi trebalo da bude "mreža zastupljena na području cele države", a koliko sam ja razumeo to je u stvari "mreža od nacionalnog značaja", što je itekako drugačije. Mlaćenje prazne slame.
(Kecizrukava, 27. novembar 2011 17:04)

Ovaj prvi lukav i bezobrazan protivnik, potpisao mene valjda, izvukao iz konteksta i pogrešno protumačio moju rečenicu iz posta «Nacionalna ili od nacionalnog značaja» koja glasi: Za te pare (kad bi ih bilo; ne znam kolike, ali svakako velike!) mogu se uraditi mnogo važnije stvari za narod i državu! 
Reč je o NBN mreži, a ne o Internetu, dragi čitaoče udbaške svesti! Dobro je da si me prijavio, eto ostali su nalupali minuse da pokažu da si u pravu.  

Drugi – verni sledbenik ideja i verni čitalac! Čita čovek prave stvari i prenosi u narod!

A najjači je komentar koji pokazuje da nam zaista nije potrebna NBN i da ima bolje ideje za predlagače:
Naravno da imamo spor internet kad nije investirano u agenciju za nacionalnu sirokopojasnu mrezu, fond za nacionalnu sirokopojasnu mrezu, zavod za nacionalnu sirokopojasnu mrezu i institut za nacionalnu sirokopojasnu mrezu, kao i agenciju za unapredjenje kvaliteta nacionalne sirokopojasne mreze, fond za promociju nacionalne sirokopojasne mreze i zavod za ocuvanje nacionalne sirokopojasne mreze. Cim se to organizuje, bice i brzog interneta.
(jeremija, 27. novembar 2011 20:00)


4 коментара:

Kec iz rukava је рекао...

Priznajem za onaj (drugi) komentar tamo! Nije da nije imao uticaj ovaj blog na mene.

Smatram da je itekako potrebno da se radi i gradi u našem sektoru, ali je samo pitanje na koji način iskoristiti potencijale. Uvek to može mnogo brže i bolje, samo da je dobre volje. ;)

Pozdrav,
Vladimir

Sloba Markovic је рекао...

Kad smo već kod komentara na tu vest, meni je ovaj takođe relevantan:

koliko struchnjaka na jedno mestu pa to je prosto neverovatno ...
pominju se san diego ili neki drugi urbani centri ... i pita se zashto nema kod nas ...
e pa nema jer smo siromashna zemlja, a to znach ida ako neko hoce da postigne te brzine svima, ili bar u vecim centrima, gradovima preko 100.000 stanovnika dostupnim onda mora ljuljne pare u optiku, infrastruktru ono zestoko ... tipa nekoliko stotina miliona eura i da mu se te pare vrati za ? 20 godina ?
ovde gde je prosecna plata 300e ( ako je i toliko vecini ljudi ) neko ocekuje da ce 50% stanovnistva da izdvaja 2000din pa za koliko god brz net ? mora da se shalite ...
nema ovde para da dovoljno ljudi, tipa bar 20% korisnika interneta iskoristi te brzine od nekoliko desetina mega bita ... niti sadashnja infrastruktura to moze da izdrzi ...
(xeno, 27. novembar 2011 19:25)

* * *

Svi bi u Srbiji da Internet bude ljudsko pravo. On zapravo i ima taj status kroz univerzalni servis već nekoliko godina, ali na nivou ne manjem od dial-upa. Najmanji je problem jednim administrativnim potezom to povećati na bilo šta... recimo 30 Mbps... no, niko se ne pita - ko će, kada, kako to da plati ;)

Takođe mi je ilustrativna i izjava g. Jankovića, gde kaže: "Ako bi se u taj projekat uključili svi koji raspolažu kapacitetima i ako država prepozna značaj jedne takve infrastrukture".

To dovoljno govori o tankoj političkoj podršci o kojoj sam pričao u komentaru na prethodni post.

Naravno, to nije i dovoljno opravdanje da se sedne i ne radi ništa... Podrška za realizaciju bilo koje ideje ne pada sa neba i treba da se aktivno stvara ;)

Pozdrav,
Sloba

Saša Stamenković је рекао...

Razumem ja tanku političku podršku, nemam iluzije, ali što pristajete da budete tamo pored njih bez te podrške?
Hoćete da i vas zapamte po tankoj političkoj podršci?

Ajd' nek' se skupi 20 relevantnih telco stručnjaka i neka kaže: "Evo može se i hoćemo i umemo, al' oni nam ne daju, narode! Ti si, narode, i svi mi na gubitku, a oni su na dobitku!"

Pa ne bi se ja ovde dopisivao da sam hteo da potpisujem i aminujem! To je stvar izbora vašeg ili njihovog, svejedno! Ali ne može se u istu tikvu duvati.

Slažem se, Slobo, da treba da se lobira i znam si ti pokušavao i pokušavaš da se nešto pomeri. Zato se i bojiš da se i to malo ne zaustavi. Eto, ni ja ne sedim skrštenih ruku, nego nešto pokušavam ovde da iniciram. Za sad samo na svoju štetu, ali neko će nekad nešto u tome prepoznati, nadam se.

Ako neće prepoznati - pa Srbija je moja zemlja, ja drugu i rezervnu nemam. To mi je, što mi je, a ima nas!

Sloba Marković је рекао...

Ko je Karađorđa pitao da li ima dovoljno džebane? Tukao se sa onim što je imao. Tako ja vidim i našu situaciju :)

Moramo da budemo svesni okolnosti i mogućnosti, ali to ne znači da imamo luksuz da prestanemo da guramo dalje (naročito ako imamo volje i mogućnosti). Kada kažem "guramo dalje", čisto da budem jasan, to ne uključuje nedelanje (produžavanje statusa quo) ili hod unazad.

Pošto hronično imamo problem sa tim što nemamo tih 20 stručnjaka koji bi stali iza neke razrađene ideje (što nijedan političar ne bi mogao tako lako da ignoriše), imamo situaciju da se za svaki napredak natežemo preko svake mere sa Kurtama i Murtama, pa ne možemo biti zadovoljni brzinom promena (iako je činjenica da se pozitivne promene dešavaju).

Pozdrav,
Sloba