10 новембар 2011

4G gore-dole


Postoji film "Američki nindža" 1-4, a postoji i američki 4G na 4 načina.
Četiri najveća američka mobilna operatora (Verizon, AT&T, T-Mobile, Sprint) intenzivno reklamiraju svoje tzv. 4G mreže odnosno tzv. 4G brzine. Slično magazinu Connect (X/2011), američki RootMetrics je napravio preko 67.000 merenja u 8 velikih gradova u SAD da bi ispitao kvalitet veza i brzina koje se realno mogu ostvariti u pomenute 4 mobilne mreže. Specificirali su 4G brzine, 3G brzine i "ne-broadband" brzine i analizirali “kretanje" tih brzina (vidi tabelu). Ispitivali su i učestalost grešaka prilikom downloada. Podsećam da je propusni opseg za mobilni broadband deljeni medijum. Ispitivanje je vršeno na način na koji korisnici obično koriste mobilni broadband i svoje aparate, u realnim uslovima, znači i iz soba, kancelarija i sa ulice. Uzorak je, mora se priznati, vrlo reprezentativan, tako da mislim da razloga za eventualnu ljutnju nema ;). Rezultati jasno pokazuju gde je ko.



Verizon Wireless
T-Mobile
Sprint
AT&T
Procenat testova sa DL brzinom  > 3 Mbps (“4G speed”)
75.5%
47.6%
36.5%
39.7%
Procenat testova sa DL brzinom od 500 kbps do 3 Mbps (“3G speed”)
14.9%
31.3%
30.9%
47.4%
Procenat testova sa DL brzinom  < 500 kbps
9.5%
21.2%
32.6%
12.9%
Učestanost greške u prenosu podataka    (Data failure rate)
2.42%
4.41%
8.93%
3.14%


Najbrži, najdosledniji i najpouzdaniji je Verizon; T-Mobile vrlo solidan sa 4G brzinama; AT&T više 3G orijentisan ali vrlo dosledan sa brzinama; Sprint fluidan, ne zna se u kojoj ćete brzini završiti uz prilično nepouzdan prenos i česte prekide downloada. Uzgred da napomenem da Verizon ima najrazvijeniju LTE mrežu, T-Mobile ima 3G/HSPA+, AT&T je tek startovao sa LTE ali ima 3G/HSPA+, a Sprint ima WiMAX mrežu koju se sprema da migrira na LTE.

Iako je ITU definisao 4G kao brzinu od 100 Mbps za mobilnog korisnika, Amerikanci su ga “naterali” da promeni definiciju i sve ono što je LTE, WiMAX čak i 3G HSPA+ prihvati kao 4G. Zbog korisnika – da se izbegne konfuzija. Jer, znate i sami, 100 puta ponovljena laž postaje istina. Tako to ide u marketing orijentisanom svetu. Ipak, korisnici, kao i građani, imaju pravo na istinu ili bar na neku utemeljenu informaciju. Operatore, na drugoj strani, neće spasiti nikakvo samozavaravanje. Poređenje sa konkurencijom treba shvatiti kao izazov i podstrek da se postane bolji. Uočiti svoje slabosti i prednosti konkurencije i raditi predano na ostvarenju napretka. I još nešto: nisu toliko bitne brzine ili pokrivenost ili tehnologija – najbitnija je pouzdanost i doslednost onoga što operatori nude! Korisnici znaju da nagrade za QoE (dobro iskustvo i zadovoljstvo upotrebe). Nemojte ih izneveriti!

Нема коментара: