Da li će tranzicija TDM mreža i telefonskih centrala postati noćna mora za operatore? Govorna usluga preko fiksne telefonije još uvek je prilično rasprostranjena, naročito u zemljama u razvoju, kakva je i Srbija. Održavanje TDM opreme i centrala postaće sve skuplje i sve teže. Hardver i softver digitalnih centrala, platforme njihovih sistema za nadzor i upravljanje polako ulaze u “end of life” period. Podrška od strane proizvođača je sve “tanja”, a i zaposleni kod operatora koji poznaju rad i funkcionisanje TDM opreme menjaju ove rutinske poslove ili čak odlaze u penziju. Korisnici sve više koriste mobilne telefone za razgovor, tu je VoIP, Skype i druge alternative za stari dobri POTS. Operatorima opada prihod po objektu, troškovi rastu. Ako počnu učestale smetnje i servis postane nepouzdan, sledi dalji odliv frustriranih pretplatnika. Treba na vreme razmišljati o transformaciji mreže, reduciranju troškova, povećanju prihoda i migraciji na efikasnije i ekonomičnije tehnologije. Ja to obično zovem konsolidacija mreže. Veoma, veoma važan posao! Ne možete u budućnost opterećeni prošlošću!
Možda i jedna slika iz mobilne telefonije. Dok su neki na vreme uvideli da se treba posvetiti mreži, povećanju njene efikasnosti, protočnosti i ekonomičnosti, drugi su jurili rezultat. A utakmica koja se igra ima svoj tok i trajanje. Kao i u hokeju, igra se i iza gola, nema auta, moguće su leteće izmene, ali ne možete da preskačete igru bez posledica, teren se mora polako osvajati, tehnika i organizacija igre je važna i presudna. Preokreti su mogući ako imate kvalitet, ako se priberete i ako verujete!
Нема коментара:
Постави коментар