16 новембар 2011

Činjenice za razmišljenje ili jeres


Par crtica iz mojih beležaka, nečega što sam čuo ili pročitao, a mislim da itekako ima smisla:

Prema analizama Deutsche Telekom-a, kako je to na BBWF 2011 obelodanio njegov tehnički direktor her Baujard, 80% saobraćaja tipičnog mobilnog pretplatnika potiče sa samo 3 bazne stanice tj. ćelije: jedna je kod kuće, jedna na radnom mestu i još jedna na nekom “karakterističnom” mestu. Možda neki korisnik ima i 4 “uobičajene” BS. Samo 10% saobraćaja je zaista mobilni saobraćaj tj. onaj koji se odvija dok je korisnik u pokretu. Onih 80% je, može se reći, nomadskog karaktera. 

Od fiksno-mobilne konvergencije izgleda nema ništa. Tome doprinose tablet računari i netbook-ovi koji koriste broadband pristup preko WiFi veze. Takvo povezivanje karakteriše dugo trajanje odnosno dugo ostajanje na Netu. Mobilni aparati se na taj način koriste kao fiksni i to dovodi i do nezgodne činjenice da 20% korisnika pravi 80% saobraćaja u mreži. 

Glavni strateg British Telecoma, što bi moji prijatelji rekli “britanski tri-o-klok”, istovremeno je istakao da su očekivanja o skoroj prevlasti optike nad bakrom nerealna i da u bakarnim paricama ima još mnogo života. Bakarna mreža će se još dugo koristiti i generacije će proći dok svaki korisnik ne pređe na optiku. Planovi BT-a su da u narednih nekoliko godina oko 20% korisnika prevede sa bakra na optiku (neka tehnički čistunci oproste na žargonskom telekomunikacionom rečniku). Eh, što volim da napišem ovo da bakar ima perspektivu zbog svih onih koji jednostrano i isključivo razmišljaju!

Drago mi je, a nisam mnogo ni sumnjao, da među kolegama iz struke (dakako i među menadžerima) postoje vrlo pametni i misleći ljudi. Pomenuta dva menadžera DT-a i BT-a su živi dokaz. Ono što mi se dopada u celoj priči podsetilo me na profesora Drajića sa ETF-a iz vremena mog studiranja koji je jednom prilikom nama studentima rekao otprilike ovo: “Elektroničari će znati da naprave neki (telekomunikacioni) uređaj, ali vi koji se bavite telekomunikacijama znaćete da protumačite zašto je taj uređaj takav i zašto mora da bude takav – znaćete da tumačite pojave i u tome je vaša prednost.” Meni je ovo do dana današnjeg ostalo kao nepresušni izazov i inženjerska obaveza! Profesor je bio u pravu. Eto, ja se ovde na blogu trudim da tumačim i analiziram neke pojave, a veliki direktori velikih evropskih operatora bez ustezanja to i praktikuju. Da ponovimo: mnogi gledaju, a samo neki vide!

Нема коментара: