01 новембар 2007

Atak na prijateljstvo

Koliko ja pratim dešavanja među mobilnim operaterima (a nije mi baš to glavna opsesija), ovo je do sada najinovativnija ponuda i prilično dobra ideja. Videćemo kako će tržište reagovati i da li je ovo to što malim preduzećima baš treba i odgovara. Ne zaboravite da ”večiti rival” pod svojim skutom za sada ima značajnu većinu biznis-korisnika, koji su upravo ”napadnuti” ovom ponudom. Ovo je očit primer transfera know-how i uloge jakog igrača. Ali samo u jakim utakmicama se rađaju pravi igrači.
Naravoučenije ove priče su, po meni, dve stvari koje su veoma bitne za poslovanje na telekomunikacionom tržištu :
1. Inovativnost i kreativnost kod operatora mogu značiti odlučujuću prednost na tržištu (kao Mesi i Ronaldinjo).
2. U novim uslovima poslovanja operatori se moraju nametnuti kao ponuđači i integratori rešenja, koji korisnicima nude kompletnu ključ-u-ruke uslugu, da ne kažem rešenje njegovog problema. Nemaju sva preduzeća (a naročito SME, kojih je kod nas u Srbiji najviše) svoj tehnički kadar ili IT službu koja bi definisala i artikulisala šta firmi treba. A to je šansa za operatora da stekne naklonost i lojalnost korisnika.
Učiti se mora stalno i puno, dokazivati se mora stalno i iznova. Takav je posao ! Korisnici za svoje pare hoće najbolje i što jeftinije, a ne vole ni mnogo komplikovane stvari. Ispitivanje snaga je izgleda završeno, dočekali smo i telefone za dinar i džaba razgovore, i pakete od kilo-dva-pet. A dok privatni korisnici uživaju u blagodetima konkurencije, ovi sa dubljim džepom i suptilnijim potrebama bi možda hteli i nešto više. Trajaće ova igra... Još jedan igrač se zagreva....

Нема коментара: