26 март 2008

Profitiranje na smanjenju cena

Objavljeni podaci HAT (Hrvatske agencije za telekomunikacije) i priloženi tekst, još jedan su pokazatelj šta konkurentna utakmica znači za korisnike. Jasno je i da sama država ima veće i višestruke koristi od te i takve utakmice (pisao sam onomad i o tome).

Interesantan je podatak da cene tlk usluga za velike korisnike najviše padaju i da su alternativni operatori fiksne telefonije u Hrvatskoj već osvojili 17% tržišta. Pored konkurencije, na pad cena veliki uticaj ima i usluga (tj mogućnost) prenosivosti pretplatničkog broja (number portability).

Iskustvo dalekoistočnih zemalja koje su doživele pravi bum u ekspanziji i penetraciji širokopojasnog pristupa pokazuje da bez dobre volje i podsticaja državne regulative nema velikog uspeha i širenja novih tehnologija i usluga u telekomunikacijama. Neki to kapiraju i kopiraju. Da bi odganali sveprisutni strah od konkurencije i „loših“ navika korisnika, da kažem i to da je najveći operator u Hrvatskoj T-HT je protekle godine (ipak i u tako surovim uslovima konkurencije) ostvario neto dobit od nekih 338 miliona Evra.

Stalno se nešto k**čimo, a ni sa onima sa kojima treba da se poredimo ne možemo ni rame uz rame. Valjda će jednom nekima koji se „ubiše“ od brige za telekomunikacionu (i ostalu) dobrobit Srbije doći ..... u glavu.

Нема коментара: