Prenosivost broja u mobilnoj će biti moguća od sledeće Nove godine, pod palicom RATEL-a koji će biti “rukovalac baze”. Dobro za RATEL, mada je mog’o i neko drugi da lepo živi od toga. Prvi NP pretplatnik koji će “carskim rezom” oko ponoći 01.01.2011. promeniti mobilnog operatora biće KO? Hoće li prvih 10 “pobegulja” dobiti nagrade od svog novog operatora? Kad će početi prijavljivanje (kladim se posle praznika)? Živi bili, pa videli kako će to izgledati kod nas koji mazohistički i “do bola” obožavamo redove čekanja .
A kako će ići prelaz? Platite 200 dinara operatoru kod koga prelazite, a ovaj vašeg starog operatora časti sa 1000 dinara jer mu je “preoteo” pretplatnika. Nema više ko prvi “devojci”, sad “devojka” dolazi sama.
E sad, vaš stari operator plaća regulatoru godišnju naknadu za numeraciju koju arči kao nacionalni resurs, a pošto vaš broj nije više kod njega “na jaslama”, onda je određeno da mu vaš novi operator nadoknadi godišnji trošak za korišćenje numeracije, proporcionalno i u skladu sa vremenom transfera pretplatnika. I sve je tu i redu, koliko brojeva vam je u mreži, toliki “porez” plaćate za korićenje numeracije, ali mi jedna stvar nije jasna.
Zašto onda novi operator daje starom onih 1000 dinara?
Dalje, nije jasno da li se prilikom promene operatora mogu menjati profili postpaid u pripaid i obrnuto. Dobro je što korisnik jednim dolaskom na šalter rešava sve (sa svoje strane), ali nije dobro što je praktično ostalo da prebacivanje traje 4 dana (2 dana provera plus 2 dana prenos broja). Šta ima toliko da se proverava, neće valjda da nose papire od jednog do drugog i trećeg?! Ako je neko nekome dužan to se da jednostavno definisati ugovorom i pravilima prelaska.
Poznavaoci mobilne očekuju fluktuaciju 5-10% mobilnih korisnika i bez obzira na srpski inat možda će tako i biti, ali prognoziram borbu za biznis korisnike. Naročito između dva fiksno-mobilna operatora koji će moći da nude pakete. Loše u celoj Number portability priči je i to što je nije “o istom trošku” regulisao i prenos broja za fiksnu telefoniju, čisto da se više ne gadimo na priču o potpuno liberalizovanom tržištu telekomunikacija. Kad se stvore normalne okolnosti, to će biti dobro baš za one koji znaju da rade posao, takvi treba da pobede i da zarade. I najbitnije – korisnicima će u tim okolnostima sigurno biti najbolje.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар