29 фебруар 2008

SIM-ulacija

Poslovodstvo trećeg srpskog mobilnog operatera VIP objavilo je da su dostigli cifru od preko pola miliona korisnika u Srbiji, koja predstavlja 6% tržišnog udela. Telenor je nedavno objavio da ima preko 2,9 miliona aktivnih korisnika i 40% tržišnog udela. Prosta računica bi implicirala da MTS Telekoma Srbija onda zauzima 54% tržišta, a odavno su prešli cifru od 5 miliona korisnika. Po nedavnom istraživanju konsultantske kuće Deloitte, urađenog za potrebe Telenora, u Srbiji ima oko 4,8 miliona korisnika mobilne telefonije, a u taj broj uračunati su (kao jedan korisnik) i oni koji poseduju više SIM kartica.

Ako prihvatimo činjenicu da svako ima svoju istinu i da svako „svog konja hvali“, možemo li se ipak zapitati ko je zadužen za elementarnu logiku i prostu matematiku ?

Ako je po logici i ako poverujemo podacima MTS-a i Deloitte-ovom istraživanju – svaki mobilni korisnik u Srbiji ima bar jednu karticu MTS-a. Ako nije baš tako (a nije), onda sigurno postoje dvostruki (ili višestruki) korisnici MTS-a (1 osoba = bar 2 MTS korisnika). Kombinujte, uostalom, sami šta je čije i ko koliko ima, ako je to nekome važno.

Postoje i drugi parametri i pokazatelji koji mnogo više govore i mnogo više znače – ali niko njih ne spominje (npr. ARPU). Verovatno su poslovna tajna. Ili nisu baš impresivni.

Šta uopšte znače tržišni i drugi procenti ? Da li znače efektivnost (radimo prave stvari) i efikasnost (radimo na pravi način) ? Forma ili suština – izaberite sami.

Нема коментара: