Iz najnovijeg istraživanja In-Stat-a o porastu broja HDTV korisnika :
Broj HDTV korisnika u svetu porastao je tokom 2008. sa 29 na 36 miliona. Dakle kaže se u svetu, mada je HDTV servis uglavnom ograničen na Japan i SAD. U Evropi se tek 2011. godine očekuje da broj HDTV korisnika dostigne cifru od (tričavih) 10 miliona. U SAD, 39 miliona domaćinstava ima HDTV aparat, ali samo 22 miliona domaćinstava uz to zadovoljstvo i gleda HD programe tj. 17 miliona vlasnika HD televizora ne gleda HDTV programe. Servis provajderi HD programa su većinom kablovski i satelitski operatori (za oko 80% HDTV korisnika).
Sa pričom o HDTV sreo sam se još krajem svojih studija i očito je da priča, a ni tehnologija i njena komercijalna upotreba nije daleko odmakla. Pisao sam čak i seminarski rad o njojzi, podstaknut člankom o HDTV u Japanu iz neke ondašnje nedeljne Politike Ekspres. Kod nas se danas uveliko prodaju HD i HD ready televizori (ima razlike ! - rezolucija), ali ništa zato – možda možete i Ferari da vozite po gradu.
HDTV servis se obilati koristi u svim analizama potrebnog i poželjnog bitskog protoka do korisnika. Vendori se utrkuju da dokažu da se silni Mbps trebaju dovesti do korisnika baš zbog omogućavanja prenosa više HDTV stream-ova do, pretpostavljam, silnih HD televizora. Nema FTTH priče bez prenosa više HDTV programa do vašeg sweet home-a. Tehnologija mami operatore, ali oni moraju pre svega da vode računa o dva faktora : (većoj) zaradi i (manjim) operativnim troškovima. Tu je cela filozofija. Treba malo stati na loptu sa investicijama dok se korisnici ne presaberu šta im treba i šta hoće da plate – uostalom, s’g su skupe pare - oskudacija. Recesija je, vele neki ekonomisti, dobra prilika da se loše investicije malo saniraju i, gle prilike, srećom izbegnu.
P.S. : Ovo je moj jubularni 100.-ti post na blogu !
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар