22 јануар 2009

VHS odlazi u istoriju

Još jedna era je završena i to u cvetu mladosti. Proizvodnja VHS video traka i kaseta je obustavljena. Trošiće se stare zalihe, presnimavati još „nesažvakane“ trake, sve dok DVD rekorderi ne postanu kućni standard. Naročito oni sa ugrađenim hard-diskom.

Svoj prvi video rekorder marke Omega sam kupio u Genex-ovom free-shopu u ondašnjem Domu sindikata, tada povoljno za 889 DEM, čini mi se ne tako daleke „studentske“ 1989. godine (al’ imam pamćenje k’o slonova kost !). Ovih dvadeset godina trajanja i još recimo 10 pre toga – malo je u odnosu na ostala tehnološka čuda i kućna aparate. Kad sam mojoj ženi pre par dana rekao za ovu vest, rekla je: „Super, sad ćemo da sklonimo ove VHS kasete koje ionako ne gledamo i ko zna da li su više ispravne.“ Neminovno (kad žena kaže), ali meni je sve to nekako – kao žal za mlados’. Ako neko hoće, mogu da mu poklonim knjigu „Popravka video rekordera“.

Ono što će, po mom mišljenju, doneti realnost života – trajaće VHS video rekorderi još nekoliko godina, jer rade baš ono što ljudima odgovara – da snime i odloženo odgledaju omiljenu seriju. A i kasete će se naći tu-i-tamo. Ako su hteli da već sada otvore prostor za novi video standard Blu-Ray – nema problema, koliko bude pristupačan po ceni, tako će i zaživeti. Ja mu pored DVD-a ne predviđam veliki uspeh i opštenarodnu podršku. Zapamtite, jeftini storage mediji su zakon !

Interesantno je da analitičari Gartnera predlažu muzičkoj industriji da sudbina VHS kaseta zadesi i CD. Ali oni svoje analize debelo naplaćuju, pa mogu svašta i da predlažu.

Нема коментара: