27 децембар 2011

Korišćenje (tuđih) resursa


Opet ću malo da reklamiram Connect, ali sada zbog nečega što sam tamo pročitao i što je izrekao gospodin Parun iz VIP Mobile-a, koga sam često spominjao ovde na blogu. Podsećam na moj tekst od pre par meseci ovde, na moj rad sa Telfora 2011 i čak i na moj tekst iz ovog istog Connecta. Tamo sam pisao o zajedničkom korišćenju mreža, o mogućnostima za LTE u višku spektra na 1800 MHz, itd. Mogu samo da kažem da je meni neizmerno drago da se moja pisanija prate ovde u Srbiji i da to prate i relevantni ljudi iz struke. Ne kažem da me oni citiraju, ali drago mi je da se potvrđuje da  moja razmišljanja i moje analize  itekako imaju smisla. Nažalost, mnogi trenutno važni ne misle tako, ali takav je život. U toj i takvoj igri svi gubimo. Kad sam ja u pitanju to je isključivo materijalni gubitak, ali nije sve u lovi , ima nešto i u karakteru. Nezgodno je samo što je vreme nepovratna i prolazna kategorija.

Ali razlog ovog teksta je sledeći citat gospodina Paruna (sve boldovano ja):
"Kao član Telekom Austrija Grupe, teško bismo našim vlasnicima i akcionarima mogli da objasnimo zbog čega je potrebno da, nakon investicijje od više desetina miliona evra u modernu HSPA+  tehnologiju samo u poslednje dve godine, nastavimo sa ulaganjem u sledeću, još napredniju tehnologiju na višim frekvencijskim opsezima. Naravno da pritom imamo u vidu da postojeća Vipova 3G mreža radi odlično i da je faktor njene iskorišćenosti relativno nizak, iako su korisnici odlično prihvatili naše MBB pakete i usluga se dobro prodaje."

"Problem" je, dakle, što (u ovom slučaju privatnom) vlasniku morate da objasnite i objašnjavate neke stvari koje se tiču (njegovog) novca koji trošite. Morate da imate odgovornost!  "Problem" je što neku investiciju morate nekako i vratiti, a naravno i zaraditi. Efekat i efektivnost! Dobro je imati svest da vam je faktor iskorišćenja mreže nizak i da prostora za napredak ima itekako i u nečem postojećem, inače bi vas mogli pitati što ste gradili toliko. Morate da budete efikasni! 
Nekako sam se umnogome pronašao u ovome što je u citatu. Moja su razmišljanja onomad bila korektna, nikad nisam ni posumnjao, ali u pogrešno vreme i u za to nezainteresovanom okruženju. Ovo su (tj. traju) vremena za ljude koji "znaju" kako se troše tuđe pare, ja bih tu samo (dokazano) smetao. Neko će iz ovih komentara mnogo toga skapirati i naučiti, a to nam i jeste cilj. Da verujemo dolaze bolja vremena, jer može se kako se hoće, ali ne može dokle se hoće! Resursi i energija su potrošna roba, a vlast je prolazna. Kao i život, na koji i drugi imaju pravo. I naša deca. Ako sam preter'o u patetici, izvinjavam se, ovo je bilo za one kojima je ostalo nešto savesti. Znam da ih ima! 

Da se vratimo na LTE, ali samo ću reći  da će planiranje LTE mreže tek biti majstorstvo! Optička mreža nije ni blizu kao radio mreža (baš sam pametan ;), jel'?) ! Za sada samo neka to ostane ovde zapisano. Više je razloga za to, ali možda ima neko ko misli drugačije.

Нема коментара: