09 децембар 2011

Preokret u NSN

Promene u telekomunikacijama zahtevaju novi način razmišljenja. U skladu s tim Nokia Siemens Networks (NSN) ulazi u restrukturiranje kompanije. Ubuduće će se usredsrediti na mobilni broadband, tehnologije optičkih komunikacija (DWDM, OTN, paketski optički sistemi prenosa, WDM-PON), upravljanje iskustvom korisnika (CEM-Customer Experiance Management) i na servise za korisnike. Efekat restrukturianja treba da budu OPEX uštede od milijardu evra do kraja 2013. godine, u šta spada i oko 17.000 viška zaposlenih! Danas NSN ima oko 74.000 zaposlenih.

Period krize i umeren rast telekomunikacionog biznisa treba iskoristiti za prestojavanje i spreman dočekati doba novog rasta i oporavka tržišta. Zasićenje pojedinih tržišta (npr. Evropa) mora da se odrazi i na promenu organizacije prodaje i marketinga, uz povećanje efikasnosti i odgovornosti. Mislim da su u NSN-u to dobro koncipirali. Nažalost, sve to koštaće gubitka posla oko 17.000 ljudi. To je vest koju su mnogi mediji pomenuli i objavili, ali bez većeg ulaženja u suštinu. 

Jedan od razloga restrukturiranja je što su kompanije-majke (Nokia i Siemens) rešile da “zavrnu slavinu” i da više ne pokrivaju  gubitke zajedničkog "čeda" NSN. Znači, mora "u se i svoje kljuse". Potpuno je normalno da zatvarate poslove i projekte koji vam ne donose adekvatan povraćaj investicije i ne donose profit. Ako to ne činite, put u propast vam je osiguran. Sadašnji CEO NSN-a, her Rajeev Suri (čuo sam da čovek zna znanje, ali da nije pratilac nikakvog Valtera ;) ) rešio je da preuzme inicijativu i odgovornost i izloži svoju viziju. Poslove vezane za fiksni VoIP, WiMAX, NB servise, fiksni broadband, Carrier Ethernet, BSS, NSN ubuduće neće forsirati, bolje rečeno polako će ih se ratosiljati. Suri je čak rekao da će Japan, Južna Koreja i SAD biti ključna tržišta za uspeh NSN-a. Posao izgradnje DWDM/OTN mreže za AT&T u SAD, sa preko 400 elemanata mreže, obećava dobar start nove strategije. Već se pojavio i kupac za NSN-ov WiMAX odeljak (NewNet Communications), koji čak preuzima zaposlene “simensovce”. Znači, ne mora da znači da baš svih 17.000 ljudi ostaje bez posla! 

Za poštovanje je kad neka kompanija zna šta i kako hoće. Smatram i da je ovo zaista vreme kad se svi u telekomunikacionom biznisu moraju preispitati i verovatno malo i preusmeriti i konsolidovati. Da li je NSN primer da se ne može stići i postojati ”na 100 strana”? Ostaje da vidimo da li NSN zaista izlazi iz kruga velikih vendora, onih koji sve imaju i nema šta ne mogu da ponude. Ali kriza je ozbiljna, a konkurencija velika. Važno je ostati u igri.


1 коментар:

Saša Stamenković је рекао...

Čisto da zabeležim:
Deo NSN microwave biznisa i proizvodnje kupio DragonWave.
Deo fiksnog BB biznisa kupio Adtran.

Imam utisak da su sve pripremili i dogovrili unapred i sad polako realizuju strategiju pribavljanja zdravog novca za zdravo poslovanje.