22 децембар 2011

Zadovoljstvo mobilnim uslugama


Ljubazošću kolegenice iz kompanije Wiseman i sajta "Bolja veza" dobio sam rezultate njihovog istraživanja o stepenu zadovoljstva korisnika mobilnih usluga. Neka je ovo i reklama za njih, ali na ljubaznost ne mogu da uzvratim drugačije do istom merom.

Najpre je ovojesenje istraživanje Connect-a potvrdilo da je kvalitet usluga domaćih mobilnih operatora odličan, a evo i potvrde korisnika koji kažu da su itekako zadovoljni uslugama, čak i njihovom cenom! Korisnici pokazuju da su veoma "pismeni" kada su usluge mobilne telefonije u pitanju. U principu, zadovoljni su i podrškom korisničkih servisa mobilnih operatora, što je zaista pohvalno za operatore (pitanje 3 ankete), ali ima i ozbiljnih i već ustaljenih zamerki.

Kako sam i ja ovde u nekoliko navrata pisao, najvažnije za korisnika je cena usluge koju plaća i dostupnost odnosno pokrivenost teritorije GSM/3G kvalitetnim signalom. Zgodni i atraktivni aparati nisu nebitni, dapače. Moj apsolutni utisak je da korisnici znaju šta i kako žele i šta im treba. Uz to su i znatiželjni, a to se može iskoristiti.

Nijedna anketa ne prolazi bez ocena i ocenjivanja i nijedna nije bez osporavanja od onih kojih u tom segmentu nisu najbolje prošli. Ocene u ovoj anketi su, po mojoj analizi, logične, s obzirom na profil anketiranih i njihovu "pripadnost". Utisak je da su MTS korisnici bili malo "neverniji" (pitanje 1 i pitanje 16 iz ankete). Telenor očigledno ima stabilnu i odanu postpaid bazu zadovoljnih korisnika. Ne sumnjam da znaju kako da ih neguju. VIP je sve primamljiviji i za postpaid korisnike (pitanje 14, uzrok verovatno povoljne cene i dobra ponuda aparata).  

Štagod ko mislio, ovakve ankete su dragocene i mogu se pametno iskoristiti (bez obzira na relativno mali uzorak ispitanika u ovom slučaju). Rezultati su za mene očekivani, nema nekih iznenađenja, ali dobro bi bilo da ih sledeći put bude.

Нема коментара: