11 мај 2008

Ej otkako je m:tel postao

Još jedna sasvim dobronamerna kritika ide na račun informacije iz Telekoma Srpske (ili B92 ili...), u kojoj je tamošnji M:tel trapavo poistovećen sa celim Telekomom Srpske (radi se o broju korisnika). Nešto nije u redu, jer je nedavno situacija bila onakva, a sad je ovakva.

Za one koji ne vole da hodaju po linkovima, evo objavljenih poenti :

Broj korisnika usluga operatera "m:tel" u Bosni i Hercegovini porastao je u odnosu na period pre privatizacije za 35 odsto i sada ih ima 1,35 miliona.

...Telekom Srbija prošle godine za 600 miliona evra kupio Telekom Srpske

...dva neprivatizovana operatera iz Bosne i Hercgovine – sarajevski BH Telekom i HT Mostar, značajno gube učešće na tržištu.

Izgleda da česte predizborne kampanje utiču i na poslovne ljude i poslovne izveštaje, ali ono što se izrekne malo i obavezuje. A na slici uz tekst je, slučajno ili namerno, generalni direktor Telekoma Srpske. Sklon sam da pomislim da on sa ovim tekstom nema baš mnogo veze, jer čovek sigurno zna šta je šta, ali ko onda ima ? Tekst je, po meni, prava antipropaganda i ako ga niko nije naručio, sajt B92 bi trebalo da se izvini Telekomu. Ne znam ko je zaboravio trčavih 46 miliona evra plaćenih za kupovinu Telekoma Srpske, čime se pokazuje da desetine miliona tuđih, da ne kažem narodnih para, i nije vredno pomena. U tekstu se otprilike kaže da se M:tel Srpske toliko razgoropadio, da BH Telekom i HT-Mostar prosto mole da ih federacijske vlasti prodaju što pre, ne bi li neki veliki brat stao u kraj srpskoj mobilnoj ažbahi koja preti da ih podavi (za sada im je pojela čak 2% njihovog dela tržišta). Pretenciozno i bespotrebno ! I bez opipljivih parametara i cifara koje mogu da govore mnogo ubedljivije.

Zaključak : igrajte utakmicu a krajnji rezultat je jedino merilo igre. Posle utakmice sledi zaključak, stručna analiza i eventualne premije. I uvek poštujte protivnika i publiku.