05 мај 2008

Iza fasade

U prazničnom broju dnevnog lista „Novosti“ objavljen je intervju sa generalnim direktorom Telekoma Srbija, gospodinom Brankom Radujkom. Apostrofiraću neke izvode iz intervjua :

... Moramo da ubrzamo transformaciju kompanije i promenimo orijentaciju s tehnologije i infrastrukture na korisnika i njegove potrebe. Inače, strategija razvoja "Telekoma" bazirana je na razvoju širokopojasnog pristupa, čime ćemo korisnicima omogućiti pristup novim i naprednim servisima.

... Tokom maja biće završen predlog strateškog plana kompanije. U odnosu na taj plan, krenućemo u novu organizaciju, a za to su nam potrebni kadrovi koji mogu da iznesu drugačije postavljene obaveze i odgovornosti u menadžmentu. Računam na svoje saradnike, ali je izvesno da nam je potrebno i pojačanje.

... Nemamo jedinstvenu tehničku niti prodajnu funkciju na nivou kompanije da, na primer, svega desetak odsto zaposlenih radi u prodaji i da nema dovoljno dobro obučenih prodavaca koji su usmereni na velike biznis-korisnike. Imamo ogromne zalihe. Prihod po zaposlenom je izrazito nizak, a to ne mora da se rešava nužno smanjenjem broja zaposlenih, nego i racionalizacijom postojećih ljudskih resursa.

... Prošle godine profit kompanije je bio za 22,6 odsto manji nego u prethodnoj, 2006. godini. To je ozbiljan indikator, ali se i dalje može govoriti o dobroj i uspešnoj kompaniji. Što se tiče prvog kvartala ove godine, zabeležili smo rast prihoda od 17 odsto u odnosu na isti period lane. To je dobar i ohrabrujući pokazatelj, ali verujem da možemo još bolje. Uz racionalizaciju troškova, treba očekivati i dalji rast profita.

Nisam li ranije pisao da su tri najbitnija „stuba“ telco operatora : planiranje, usluge i ljudski resursi ? Naravno, pisao sam i o troškovima, kao Damoklovom maču za operatore. Rast prihoda je verovatno posledica godišnjeg porasta ADSL korisnika, ništa neočekivano.

Prema izjavama novog generalnog, nije sve u Telekomu tako ružičasto kao što izgleda, prostora za poboljšanja ima, identifikovane su „slabe tačke“. Preostaje samo volja, spremnost i odlučnost da se promene realizuju na pravi način – na zadovoljstvo i u korist korisnika, a svakako i akcionara. To je važilo juče, važi danas, važiće i 12. maja i 12 . decembra – svejedno. Svaki Gordijev čvor mora da ima svog Aleksandra !

2 коментара:

Molerski radovi је рекао...

Odlican blog odlicno izlaganje ali nema komentara i odgovora na direktna pitanja.....

Saša Stamenković је рекао...

@Molerski radovi:
Posle 5 godina od posta možda su molerski radovi i potrebni ovom blogu :).

Ne znam koja direktna pitanja?

Ali, džaba se krečilo...