Sećate se filma “Ko to tamo peva” i legendarne
Pajine replike: “Hoćeš da me neko vidi da primam putnike van stanice, pa da me
prijavi! Silazi, bre, dole, stanica je 200 metara niže. Propisi su propisi!” To
je moja asocijacija na današnju prepisku dva velika srpska operatora.
SBB je, čini mi se po njihovom saopštenju,
svestan da je Ratelova regulativa nedorečena i nepotpuna i pozivaju Ratel da
obavi svoj posao i omogući virtuelnim mobilnim operatorima (danas SBB-u, sutra
nekom drugom) da mogu nesmetano da rade. Kako sam shvatio, žale se samo na nedrugarski
odnos Telekoma, koji je verovatno mogao sa SBB-om da istestira prenosivost
broja, kao što su na to pristala i druga dva operatora, ali i da naglasi da od zvaničnog posla nema
ništa dok se propisi ne učine jasnim. Time bi Telekom dokazao svoju veličinu,
otvorenost, posvećenost zajednici (jer zajedniica je i kad drugi mogu da rade,
a ne samo neki). Može se konkurent zaustaviti za mesec, dva, pet – ali šta
posle i šta je problem?
SBB je uz zahtev za prenosivost broja dostavio rešenje sa jednim datumom, a na Internet stranici RATEL-a je objavljeno rešenje sa drugim datumom i naznakom da je dostavljeno na adrese sva tri mobilna operatora.
"U odgovoru na postavljeno pitanje RATEL je sve objasnio tehničkom greškom. Da nije bilo te tehničke greške i da je rešenje dostavljeno mobilnim operatorima, oni bi imali pravo na tužbu sudu. Ovako je to onemogućeno", navode iz Teleoma, uz napomenu da samo primenjuju propise nadležnih organa.
Ako je ovo iz citata tačno – Ratelova greška za
koju se uhvatio Telekom, a ja verujem da
jeste, pa dokle više Ratelove greške?! Neozbiljno za ozbiljne ljude koji tamo
sede. Tehnička greška - to mu kao dođe "nešto komplikovano je u pitanju". A Telekom “samo primenjuje propise nadležnih organa.” A gde je ono što
Telekomovi direktori često ponavljaju na skupovima: “Mi pozdravljamo konkurenciju!”? I što se
propisi tako ne poštovaše oko prenosivosti broja u fiksnoj. Telekom, tvrdim to,
nema razloga da se plaši nijednog konkurenta, osim samoga sebe, odnosno kako je
govorio drug Lenjin (šta ih je z. )... Ko zna, on igra svoju igru, ne gleda stalno u
protivnika.
Sprečavanje konkurencije i opstruiranje iste se
u EU, kojoj tako euforično stremimo, drakonski kažnjava. A neprincipijelost je
pucanj sebi u nogu. Velike kompanije, koje plediraju da im korisnici budu na
prvom mestu, to ne smeju sebi da dozvole. Jer, ovde su oštećeni korisnici, neće Telekom ovim da bude spašen, niti SBB drastično oštećen. SBB treba da prestane da “kuka” oko
prenosivosti broja, jasno je sve to, što nisu tužili Ratel (možda jesu, ne
znam)? Ratel je dužan da obezbedi uslove da se tržište razvija i da zaštiti sve
igrače na tržištu. Bez toga nema razvoja telekomunikacija u Srbiji, nema
napretka za struku, nema boljitka ni za korisnike. Kasnimo u svemu, nigde nas
nema, Srbija to ne zaslužuje, generacije koje dolaze ne zaslužuju još i to od
nas! Ako neko hoće da napravi promene da i srpske telekomunikacije krenu – lako
će me naći, da pomognem!
1 коментар:
Dobar clanak, s'tim da normalnima oduvek bilo jasno da se ovde (u Srbiji) sve naopako radi, iz licnih interesa i na tudjoj grbaci.
Zato je bolje strani gazda, kad vec sami ne mozemo (necemo?).
Постави коментар