20 септембар 2013

Telefoniranje na smartfonu sporedno



Šta sa svojim smartfon aparatima rade potrošači u SAD? Američko udruženje potrošača elektronske opreme (CEA) uradilo je jedno istraživanje koje pokazuje da korisnici smartfonova mnogo više koriste data aplikacije na svom telefonu nego što razgovaraju odnosno telefoniraju.

Prosečno, smartfon se koristi 114 minuta dnevno, od čega „tek“ 23 minuta za telefoniranje. Doduše, najviše se koristi za telefoniranje, jer za ostale pojedinačne (data!) aplikacije troši se: za slanje poruka 20 minuta, za e-mail 18 minuta, za gledanje web sajtova 16 minuta i za društvene mreže 11 minuta.
SAD imaju veoma razvijeno tržište smartfonova, čak 2/3 Internet korisnika poseduje smartfon. Od populacije koja nema smartfon, 61% kaže da namerava da ga kupi u narednom periodu.
Poznato je da posednici smartfona koriste veliki broj aplikacija na svojim telefonima. Od aplikacija koje se koriste na smartfonu, najviše njih (73%) koriste vremensku prognozu, slede društvene mreže (60%), igrice (57%), foto i video aplikacije (55%) i GPS navigacija (55%). Više od polovine smartfon posednika kupuje online, 35% njih to radi sa mobilnih web sajtova i 32% koristeći mobilne aplikacije. 
 
Da li su ovi podaci dovoljni da zaključimo da smartfon nije mobilni telefon već mali prenosivi računar sa kojeg može i da se telefonira? Npr. PCtel ili PCphone ;).

1 коментар:

eboye је рекао...

Ja upravo to uporno govorim već godinama da smartphone nije telefon već računar koji usput ima opciju telefoniranja.

To ne važi samo za upotrebu, već i sigurnost i odnos prema uređaju po pitanju popravki itd.

Ljudi su navikli da je telefon nepokvarljiv jer nema šta da se pokvari i baš iz tog razloga ga slobodnije koriste od računara i onda imaju problema sa usporenjem, nestankom podataka i sličnim problemima.