09 септембар 2013

Ima li pilota u telefonu



Dokaz da jedino žene mogu da izvuku srpsko društvo iz duboke svakolike krize, a naročito moralne, jeste tekst iz nedeljnika “Akter”, iz pera novinarke Nataše Milinković. Žene često imaju onu razliku koju muškarci treba da imaju, ali uglavnom nemaju jer previše misle na svoje du...Ovako nešto nismo imali prilike da čitamo u skorije vreme, iznenadilo je sve i ošinulo mnoge! Ili će.


Danas su me mnogi pitali imam li ja neke veze sa pomenutim tekstom, rekoše - ko čita moj blog lako bi mogao da zaključi... Čiste savesti kažem: Nemam nikakve veze sa tekstom iz “Aktera” i dodaću – nažalost! Jer, dobro je na argumentovani način otvoriti malo priču o uspešnosti. Provere su dobra stvar kad već niste na berzi. Ja, zahvaljujući jednom pasusu iz teksta i potki koja se prožima kroz tekst, imam svoje mišljenje ko bi, eventualno, mogao da bude “saradnik” na tekstu.  Nije insajder, bez obzira na objavljene informacije koje su očito “iz prve ruke”. Imam pravo, kao i drugi, da pretpostavljam.

Šlagvort za tekst je i za mene frapantni intervju od prošle srede. Priča o sigurnom kupcu koja verovatno priziva direktnu pogodbu i... ljubav, ah, ljubav prema kompaniji za sve pare, a malo li je, što bi narod rekao!  Propašće firma ako se uđe u neizvesnu prodaju – pa jel’ SBB sad propada pošto će tek u novembru da ga licitiraju? Ja sam mislio da bar direktori tokom procesa prodaje treba da daju maksimum i „da stisnu“, da se dokažu budućem novom (ili čak starom) gazdi. Ali ja , dokazano je to, pogrešno mislim o tome šta i kako direktori treba da rade, naročito u državnim firmama.


"Volimo našu kompaniju i verovatno nismo tu skoz ni objektivni. Ali, mogli smo da čujemo da se spominje neki iznos od oko dve milijarde evra, što je dobra cena, koja nije mogla da se postigne u prethodnom periodu", naveo je direktor Telekoma.

Dakle, rečeno “mogli smo da čujemo” – ne znam samo od koga i gde se to krećemo kad čujemo takve informacije? Ne može neko da ne zna vrednost onoga što mu je povereno na upravljanje! Odlično je plaćen da zna i više od toga! Tamo su i moje i vaše akcije. Teško je (intervjuom) bilo zadovoljiti sve zainteresovane strane i ostati “čist”. Meni je ova izjava odzvanjala danima, ali sad posle Natašinog opažanja, lakše mi je! Nisam nenormalan, hvala Bogu!

A sad suština:  Da li je ono što u Akteru piše o poslovanju Telekoma tačno ili nije tačno? Očekujem odbranu iz svih (sindikalnih) oružja, kao kad su se “na prvu loptu” napadale spekulacije i koječija razmišljanja o navodnoj prodaji Telekoma.  Mada, savetujem da nema razloga napadati “Akter”. Ako je ono što piše tačno, niko i nijedna ozbiljna kompanija neće posegnuti za kupovinom domaće “zlatne koke” (koja se možda, narodski rečeno, raskvocala). Ja sam sto puta ovde pisao da je najbolji lek protiv ovakvih tekstova redovno i transparentno objavljivanje svih relevantnih podataka o poslovanju. Jer, dozvolićete, ima i ljudi sa uključenim mozgom! No, ako sve ovo nije tačno, znači bilo je dobiti i sve super – matematika inženjerima nije strana, a direktor je inženjer... MTS –pisao sam i ja nedavno – šta se dešava? Arena Sport odavno (još od godišnjeg izveštaja 2012.) traži objašnjenje za iskazane gubitke, IPTV, WebTV prodaja... Objašnjenja i tumačenja! Ostalo se može braniti i obrazlagati, ako neko zna kako.  Naročito istorijski podaci.

Dobar deo teksta posvećen je OTE-u. Zašto sad? I direktor Telekoma je nedavno izjavio da je kupovina 20% greška?! Daleko je bila Banjaluka, a veze nepouzdane. Ko je kriv, ko je dao takav predlog? Moj cinizam iz tog perioda, a i ranije, niko izgleda nije shvatio. A kako će tek ostalo, da ne bude jednog dana da sam sve pisao uzalud! Jbg, ne mogu ja da pišem “vezanih ruku”, mora da se čita i između redova,

Lepo je Nataša napisala, gubitnici procesa devastiranja Telekoma će biti svi, naročito država i njeni građani. Zaposleni - ne svi. Zašto? Što bih ja objašnjavao i ko bi mene slušao? Da li se Telekom može izvući – MOŽE! I da ostane državni, a uspešan – i to može, ali za to trebaju politička podrška (danas se to zove Vučić), politička podrška, muda do patosa i široko znanje! I sve mi se čini da taj neko, ako ga nađu, neće imati vremena da fazonira bradicu, jer će mu umesto britve trebati dobra metla.

2 коментара:

Saša Stamenković је рекао...

Niko da proba da otkrije ko je "sumnjivo lice" iza scene?

Saša Stamenković је рекао...

I niko da primeti naslov posta?!

A hteo sam da naslov bude "Valter brani Telekom".