03 септембар 2013

TV pakovanje



Opet ću danas o Ratelovom izveštaju, o tržištu distribucije medijskih (TV) sadržaja. Upućujem čitaoce na strane 95-100 u izveštaju za 2012. godinu i slike broj 73, 77 i 78. 
U Srbiji ima najviše KDS pretplatnika (oko 1.043.000), sledi DTH (oko 223.000) i IPTV (oko 177.000) – slika 73. Po slici 78 u izveštaju, iznos prosečnog računa u 2012. godini po tehnologiji izgleda: KDS 727,34 dinara; DTH 723,33 dinara i IPTV 703,79 dinara.  U strukturi ukupnih prihoda učešće je sledeće: najveći udeo ima KDS sa 63,81%, sledi IPTV sa 25,98% i na kraju DTH sa „svega“ 10,22%.

Šta meni tu nije jasno? Ako se složimo da je ukupan godišnji prihod jednak proizvodu ukupnog broja pretplatnika i prosečnog mesečnog računa po pretplatnika, pa puta 12 meseci, onda je nelogično da IPTV sa manjim ukupnim brojem pretplatnika i čak manjim prosečnim računom ima veći godišnji prihod od DTH!? Osim ako prihodi u IPTV segmentu nisu po nekom drugom osnovu, odnosno drastično veći po tom drugom osnovu!? 

Grafik koji bi mogao „razrešiti“ ovu dilemu (ali, po meni, krajnje pogrešno!) je na slici 76 – prosečna cena pretplate za osnovni paket. Po tom grafiku osnovni paket za IPTV je osetno skuplji od KDS i DTH osnovnog paketa, što, uzeto u obzir za računanje prihoda, može dovesti IPTV ispred DTH uprkos manjem broju IPTV pretplatnika. Sa druge strane, još jedna nelogičnost u celoj priči: otkud je prosečan račun za IPTV drastično manji od cene osnovnog paketa? Ako jeste tako, onda osnovni paket IPTV koristi izuzetno mali broj korisnika, a osim toga može se zaključiti da osnovni IPTV paket nije najjeftiniji paket kod IPTV provajdera, a samim tim otkud se onda zove „osnovni“? Drugim rečima, u strukturi IPTV korisnika izgleda dominiraju oni sa „redukovanim“ paketima. Nisam siguran da je tako.

Nema logike, bar za mene, u svemu ovome. Negde se (i u godinama unazad), čini se, potkrada greška. Ili je greška u mojoj glavi, što nije nemoguće jer su na ovakve analize „oni gore“ mnoooogo alergični i ne vole da ih čitaju. Onomad pomenuti, a sada već novoizabrani srpski ministar privrede, gosn kolega Saša Radulović, voli da pravi ovakve „usporedbe“ i nadam se da će bar njegove proći i imati smisla, ako već mene doživljavaju kao „mrso...“.  Ako sam se ja u ovom pisaniju negde i o nekoga ogrešio, napravio previd, spreman sam da se iskreno izvinim na ovom istom mestu. A šta ako nisam?

2 коментара:

Lev је рекао...

"...otkud je prosečan račun za IPTV drastično manji od cene osnovnog paketa?"
I meni je iz prve probolo oci kako sam otvorio ovu stranu, odmah mi upalo u oci cim sam uzeo da citam... i nije mi bilo jasno sta su opet "zeznuli" - a onda se setim da i ja sam placam IPTV pretplatu 1 dinar. :):) Trip. Telekom ima te akcije kada prodaje ADSL i IPTV zajedno u paketu (gde je IPTV po promo ceni), i znam jos par mojih ljudi koji su pod tim uslovima uzeli IPTV da probaju, neki jos 2010-te pod maltene istom promocijom. Plus, tu su i oni BOX paketi, pa kad se sve sabere i oduzme, po nekoj matematici mozda i ima logike...

Saša Stamenković је рекао...

@Lev:

Hvala na objašnjenju! Ali ako je to razlog, onda nikakve logike nema! Da, nikave logike nema!

Mislim, u tvom rezonovanju ima logike, ali bih voleo da nisi u pravu. Inače, priznajem da ja u tom smeru nisam razmišljao, zato još jednom "hvala ti na otvaranju ugla".